Banki

W tabeli znajdziesz banki, do których wysyłamy wymienione środki za darmo.

Transakcję zrealizujemy w trybie zwykłym (przelew zwrotny tego samego lub kolejnego dnia roboczego), jeżeli realizujesz wymianę za pośrednictwem rachunków bankowych (złotówkowego i walutowego) w dwóch różnych bankach lub jednym banku, w którym nie przeprowadzamy transakcji w trybie ekspresowym dla waluty Twojej wymiany.

Transakcję zrealizujemy w trybie ekspresowym (przelew zwrotny w ciągu godziny), jeżeli realizujesz wymianę za pośrednictwem rachunków bankowych (złotówkowego i walutowego) w tym samym banku, a my przeprowadzamy w nim transakcje ekspresowe dla waluty Twojej wymiany.

BankObsługiwane waluty (przelewy zwrotne)
PLNCHFEURGBPUSD
aliorAliorekspresekspresekspresekspresekspres
bnpBGŻ BNP Paribas
Sprawdź szczegółowe zasady realizacji transakcji w ramach BGŻ BNP Paribas
bphBPHSprawdź szczegółowe zasady realizacji transakcji w ramach BPH
bzwbkBZ WBKekspresekspresekspresekspresekspres
citibankCiti HandlowySprawdź szczegółowe zasady realizacji transakcji w ramach Citibanku
Crédit AgricoleCrédit Agricole
deutsche bankDeutsche Bank
ingING
Sprawdź szczegółowe zasady realizacji transakcji w ramach ING
inteligoInteligo    
mbankmBank
Sprawdź szczegółowe zasady realizacji transakcji w ramach mBanku
millenniumMillennium
pekaoPekao SA
pkobpPKO BP✓*
  • CHF → PLN
  • EUR → PLN ekspres
  • GBP → PLN
  • USD → PLN
ekspres
raiffeisenRaiffeisen Polbankekspresekspresekspresekspresekspres
santanderSantander Consumer Bankekspresekspres ekspres
Sprawdź szczegółowe zasady realizacji transakcji w ramach banku Santander
t-mobileT-Mobileekspresekspresekspresekspresekspres

W pozostałych walutach posiadamy rachunki jedynie w banku Raiffeisen Polbank, a w Alior Banku mamy dodatkowo rachunek w RUB.

W związku z tym waluty niewymienione w powyższej tabeli odsyłamy za darmo wyłącznie do Raiffeisen Polbank, w trybie zwykłym. Ruble rosyjskie (RUB) można otrzymać bezpłatnie również do Alior Banku, w trybie zwykłym.

Często zadawane pytania

Jak są realizowane transakcje w bankach, w których internetowykantor.pl nie posiada rachunku w danej walucie?

Zwrotne przelewy PLN są zawsze wysyłane bezpłatnie. Ich księgowanie na rachunkach klientów odbywa się zgodnie z sesjami Elixir, czyli w ciągu kilku godzin, najpóźniej kolejnego dnia roboczego.

W przypadku walut obcych oferujemy trzy typy przelewów, jakimi możemy odsyłać środki do banku, w którym nie posiadamy rachunku w danej walucie:

  • SEPA - dotyczy wyłącznie waluty EUR, jest księgowany na rachunku klienta do 2 dni roboczych od wysłania przelewu,
  • SPOT - dotyczy pozostałych walut, księgowany na rachunku klienta maksymalnie do 3 dni roboczych od wysłania przelewu,
  • TODAY - jest to przelew przyspieszony, księgowany na rachunku klienta tego samego najpóźniej następnego dnia roboczego.

Przelewy walutowe są płatne, a opłata jest wliczana w kurs wymiany. Szczegółowe informacje na temat opłat znajdziesz w dziale Opłaty i rozliczenia.

Czy mogę dokonywać transakcji, posiadając konta w dwóch różnych bankach?

Tak, posiadając rachunki w dwóch różnych bankach, można dokonywać transakcji wymiany walut w naszym serwisie.

Czy rachunek Inteligo traktowany jest jako rachunek PKO BP?

Tak, ponieważ konto Inteligo prowadzone jest przez PKO Bank Polski. Wymiany z udziałem tych rachunków podlegają takim samym zasadom, jak transakcje w ramach PKO BP.

Czy rachunek założony w bankowości T-mobile traktowany jest jako rachunek Alior Banku?

Tak, ponieważ rachunki T-mobile (dawniej Alior Sync) prowadzone są przez Alior Bank. Wymiany z udziałem tych rachunków podlegają takim samym zasadom, jak transakcje w ramach Alior Banku.

Jak wykonać przelew walutowy z Credit Agricole na rachunek Internetowykantor.pl?

Wysyłając przelew EUR, USD, CHF, GBP z bankowości Credit Agricole na rachunek Internetowykantor.pl skorzystaj z zakładki Płatności - Nowy przelew - Przelew zwykły.

UWAGA!

Bankowość internetowa Credit Agricole daje możliwość wprowadzenia kwoty przelewu w walucie obcej bądź w PLN. Jeżeli chcesz dokładnie określić wysyłaną kwotę, podaj wartość przelewu w walucie obcej. Podanie kwoty przelewu w PLN jest także poprawne, jednak w takim przypadku ilość waluty, jaką będziesz wysyłać bank określi na podstawie swojego kursu, który jest różny od kursu internetowykantor.pl.

Jaki jest czas realizacji transakcji w ramach banku BGŻ BNP Paribas?

W ramach banku BGŻ BNP Paribas realizujemy transakcje w trybie zwykłym.

  • W przypadku kupna waluty: Przelewy PLN wysyłane z banku BGŻ BNP Paribas na rachunek ‪internetowykantor.pl są księgowane w ciągu 15 minut. Przelewy zwrotne walutowe do banku BGŻ BNP Paribas wysyłane są z rachunku ‪internetowykantor.pl tego samego, najpóźniej następnego dnia roboczego.
  • W przypadku sprzedaży waluty: Bank BGŻ BNP Paribas księguje przelewy walutowe tylko do godziny 16:00. Przelewy walutowe wysłane z banku BGŻ BNP Paribas na rachunek ‪internetowykantor.pl do godziny 15:50 zostaną zaksięgowane w ciągu około 15 minut. Przelewy wysłane po 15:50 otrzymamy i zaksięgujemy następnego dnia roboczego. Przelewy zwrotne PLN do banku BGŻ BNP Paribas wysyłane są z rachunku ‪internetowykantor.pl tego samego, najpóźniej następnego dnia roboczego.

Jak są realizowane transakcje klientów BPH?

W związku z wcieleniem do Alior Banku części Banku BPH SA, obejmującą jego podstawową działalność, klienci BPH stali się automatycznie klientami Alior Banku i obowiązują ich zasady obsługi przedstawione dla Alior Banku.

W BPH pozostali jedynie indywidualni kredytobiorcy hipoteczni. Przelewy z Internetowykantor.pl do BPH pozostają darmowe i będą realizowane najpóźniej do końca następnego dnia roboczego. Przelewy te wysyłamy z naszych rachunków w Alior Banku, czas księgowania będzie więc wydłużony, może się też zdarzyć, że zostanie pobrana opłata za przyjęcie przelewu - prosimy o zapoznanie się z Tabelą Opłat i Prowizji właściwą dla posiadanego rachunku bankowego.

Jak są realizowane transakcje w ramach Citibanku?

Przelewy z Citibanku przyjmujemy na nasze rachunki w Raiffeisen Banku. W związku z tym, czasy księgowania przelewów kształtują się następująco:

  • przelewy PLN wysyłane z Citibanku do Internetowykantor.pl będą księgowane zgodnie z sesjami Elixir (w ciągu kilku godzin, najpóźniej następnego dnia roboczego)
  • przelewy EUR wysyłane z Citibanku do Internetowykantor.pl będą księgowane najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych
  • przelewy CHF, USD i GBP wysyłane z Citibanku do Internetowykantor.pl będą księgowane najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych

Przelewy EUR, USD, CHF i GBP z Citibanku do Internetowykantor.pl są obarczone opłatą według aktualnej Tabeli Opłat i Prowizji banku.

Przelewy z Internetowykantor.pl do Citibanku są darmowe i realizowane najpóźniej do końca następnego dnia roboczego.

Jaki jest czas realizacji transakcji w ramach banku ING?

Przelewy PLN wysyłane z banku ING na rachunek ‪Internetowykantor.pl są księgowane w ciągu 15 minut. Przelewy walutowe wysyłane z banku ING na rachunek ‪Internetowykantor.pl do godziny 18:00 są księgowane w ciągu 15 minut. Przelewy walutowe z banku ING zlecone po godzinie 18:00 są księgowane na rachunku Internetowykantor.pl następnego dnia roboczego rano.

Przelewy zwrotne walutowe do banku ING wysyłane są z rachunku ‪Internetowykantor.pl tego samego, najpóźniej następnego dnia roboczego. Przelewy walutowe do banku ING zlecone przez ‪Internetowykantor.pl po godzinie 18:00 są przyjmowane do realizacji i księgowane przez bank następnego dnia roboczego rano.

Jaki jest czas realizacji transakcji w ramach mBanku?

Internetowykantor.pl posiada rachunki w bankowości korporacyjnej mBanku (dawnym BRE Banku). Transakcje Klientów posiadających rachunki również w bankowości korporacyjnej są realizowane przez nas w trybie ekspresowym. W przypadku Klientów posiadających rachunki w bankowości detalicznej mBanku (numery rozliczeniowe XX 1140 2004 … oraz XX 1140 2017 …) obowiązują opisane poniżej zasady.

Przelewy PLN pomiędzy bankowością korporacyjną i detaliczną mBanku są bezpłatne. Przelewy EUR, CHF, USD, GBP wysyłane z Internetowykantor.pl na rachunki w bankowości detalicznej mBanku są również darmowe.

W związku ze zmianami, o których informuje mBank, obecnie istnieje możliwość wysyłania bezpłatnych przelewów walutowych również z bankowości detalicznej do korporacyjnej, prosimy jednak o kontakt z bankiem w celu uzyskania szczegółowych informacji na ten temat.

Przelewy PLN wysyłane z bankowości detalicznej mBanku są księgowane na rachunkach bankowości korporacyjnej mBanku on-line w godz. 7:00 – 18:00. Przelewy zlecone po godz. 18:00 są księgowane kolejnego dnia roboczego.

Przelewy EUR, USD, CHF i GBP wysyłane z bankowości detalicznej mBanku na rachunek Internetowykantor.pl są księgowane tego samego, najpóźniej kolejnego dnia roboczego od wysłania, według 3 sesji, które rozpoczynają się o następujących godzinach:

  • I sesja: 10:45
  • II sesja: 13:45
  • III sesja: 16:45

Przelewy EUR, USD, CHF i GBP wysyłane z Internetowykantor.pl na rachunki w mBank są księgowane na rachunkach Klientów w ciągu kilku godzin od wysłania przez nas przelewu lub kolejnego dnia roboczego, według wewnętrznych sesji bankowości detalicznej mBanku.

W jakich godzinach są księgowane przelewy walutowe w ramach banku Raiffeisen Polbank?

Przelewy walutowe wysyłane zarówno z bankowości korporacyjnej, jak i detalicznej, księgowane są w dni robocze, w godzinach 9:00-15:00. Po godzinie 15:00 nie otrzymujemy już przelewów walutowych z tego banku, jak również nie są przyjmowane przez bank nasze zlecenia wysłania przelewu.

Dlaczego przelewy walutowe do Pekao Bank Hipoteczny S.A. nie są darmowe?

Pekao Bank Hipoteczny S.A. jest to wydzielona w 2007 roku część Banku BPH, której aktywa zostały włączone do grupy Unicredit właściciela Banku Pekao S.A. Wcześniej ta część banku nosiła nazwę BPH Hipoteczny, od 2008 roku nazwa została zmieniona na Pekao Bank Hipoteczny S.A. Obecnie Pekao Bank Hipoteczny S.A. jest spółką zależną Pekao S.A., jednak faktycznie są to dwa różne banki.

Internetowykantor.pl nie posiada rachunków w Pekao Bank Hipoteczny S.A., stąd przy odsyłaniu waluty na rachunki Klientów prowadzone w tym banku pobierana jest opłata.

Posiadam rachunek w SKOK. Dlaczego nie mogę dokonywać transakcji wymiany w internetowykantor.pl?

Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe nie są bankami i w celu dokonywania przelewów zleconych przez klientów korzystają z rachunków prowadzonych w bankach, co w konsekwencji uniemożliwia weryfikację tożsamości osoby, która zleciła przelew (ponieważ właścicielem rachunku w danym banku jest SKOK, a nie osoba która chciałaby dokonać wymiany w naszym serwisie).

Jak są realizowane transakcje w ramach banku Santander Consumer Bank?

Santander Consumer Bank udostępnia swoim kredytobiorcom rachunki walutowe do spłaty kredytu albo bezpośrednio w swoim banku, albo w banku BZ WBK należącym do tej samej grupy kapitałowej. Bank, w którym został założony rachunek, można rozpoznać po jego numerze rozliczeniowym (czyli od 3. do 6. cyfry):

  • jeśli numer rozliczeniowy rachunku, który bank podał do spłaty kredytu, to 2120 lub 1960 – jest to rachunek należący do Santander Consumer Bank. Przelewy walutowe z Internetowykantor.pl na ten rachunek będą obarczone opłatą, a przelew wysłany przez nas będzie zaksięgowany do 3 dni roboczych na rachunku Klienta;
  • jeśli numer rozliczeniowy Twojego rachunku to 1090, oznacza to, że jest on prowadzony w banku BZ WBK, gdzie dla każdej waluty jest dedykowany jeden rachunek, który jest współdzielony przez kredytobiorców banku Santander Consumer Bank. W związku z tym, że posiadamy nasze rachunki CHF, EUR, USD i GBP w BZ WBK, przelewy wychodzące od nas na rachunki walutowe prowadzone przez Bank Santander Consumer Bank w BZ WBK są bezpłatne. Przelew zwrotny jest księgowany najpóźniej następnego dnia roboczego po zatwierdzeniu transakcji.
    Wypróbuj nasz kantor internetowy jeszcze dzisiaj!
    Załóż darmowe konto
    Rejestracja zajmie Ci tylko 30 sekund i do niczego nie zobowiązuje