Spłacaj swój kredyt frankowy za pomocą Internetowykantor.pl i zyskuj na każdej racie. Bez wysiłku!

Usługa tymczasowo niedostępna. Prosimy odświeżyć stronę.


CHF

lat


Oszczędzaj!
0,00
w ciągu roku
0,00
do końca kredytu
Kwota raty jest za mała, żeby uzyskać korzyści.

Jak to działa?


Spłacając raty bezpośrednio w walucie, w której został zaciągnięty kredyt, masz możliwość znacznego obniżenia kosztów.

Jak to możliwe?

Unikasz automatycznego przewalutowania przez bank, a dokonujesz zakupu waluty po zdecydowanie bardziej atrakcyjnym kursie oferowanym przez Internetowykantor.pl.

Możesz samodzielnie w każdym miesiącu dokonywać zakupu potrzebnej waluty. Więcej korzyści osiągniesz jednak zakładając Planer kredytowy, który pozwoli Ci zautomatyzować cały proces: ustawisz na swoim rachunku ROR zlecenie stałe, abyśmy co miesiąc otrzymywali złotówki, a my będziemy realizować Twoje zobowiązanie kredytowe w odpowiednim czasie. A dodatkowo uzyskasz jeszcze lepszy kurs – bo dla naszych planerowiczów obniżamy marżę na kursie franka o 33% względem standardowej!

Jak zacząć?


1

Podpisz w banku aneks o spłacie kredytu bezpośrednio w CHF

Ten aneks podpisuje się nieodpłatnie. W większości banków musisz się w tym celu udać do placówki, jednak niektóre oferują taką usługę online. W wyniku podpisania aneksu uzyskasz informację o numerze rachunku walutowego potrzebnego do spłacania rat kredytu bezpośrednio w walucie.

Zobacz, jak to zrobić w największych bankach »


2

Dodaj nowy Planer kredytowy w Internetowykantor.pl

To bardzo proste! Wystarczy, że uzupełnisz: datę spłaty najbliższej raty, wysokość rat, podasz otrzymany od banku rachunek docelowy, na który będziemy mieli odsyłać wymienione środki oraz wskażesz liczbę rat, jaką chcesz zrealizować za pośrednictwem Planera kredytowego. Możesz także określić indywidualny tytuł przelewu, jeśli bank tego od Ciebie wymaga. Przejrzysty interfejs poprowadzi Cię krok po kroku.

Jeżeli nie masz jeszcze konta w naszym serwisie – zarejestruj się teraz »

Jeżeli jesteś już naszym klientem – przejdź do Planera kredytowego »


3

Dodaj stałe zlecenie przelewu w swoim banku

Wszystkie informacje potrzebne do ustawienia zlecenia stałego na swoim rachunku ROR uzyskasz zakładając Planer kredytowy w Internetowykantor.pl. Wystarczy tylko przekopiować wyświetlone dane i zatwierdzić zlecenie w banku, aby zapewnić comiesięczną dostawę środków potrzebnych na zakup CHF na Twój kredyt.


4

Aktywuj Planer kredytowy w Internetowykantor.pl

Po dodaniu zlecenia w banku nie zapomnij wrócić do swojego Planera kredytowego w Internetowykantor.pl i aktywować go!

Często zadawane pytania


Jak zacząć spłacać kredyt bezpośrednio w walucie?

W pierwszej kolejności należy wystąpić z wnioskiem o zmianę sposobu spłaty kredytu (pobierz wzór wniosku).

Ważne! Po wypełnieniu wniosku nie należy go podpisywać, ponieważ zazwyczaj wymagane jest złożenie podpisu przez kredytobiorców w obecności doradcy. W zależności od banku wniosek może być rozpatrywany natychmiastowo, w terminie 7, 14, 21 lub 30 dni. Po rozpatrzeniu wniosku doradca umawia się z kredytobiorcami (muszą być obecne wszystkie osoby, na które zaciągnięty jest dany kredyt) na termin podpisania aneksu do umowy. W aneksie zostaje podany numer rachunku walutowego, na który kredytobiorca będzie zobowiązany wpłacać raty w walucie kredytu. W zależności od banku jest to indywidualny rachunek techniczny do obsługi kredytu lub zbiorczy rachunek spłaty rat – jeden dla wszystkich (lub jakiejś grupy) kredytobiorców. W związku z ustawą z dnia 29 lipca 2011 r. popularnie nazywaną „antyspreadową”, banki nie powinny pobierać opłaty za podpisanie aneksu do umowy kredytowej. Tekst ustawy można znaleźć tutaj.

W przypadku niektórych umów kredytowych w niektórych bankach nie jest konieczne podpisywanie aneksu w celu uzyskania możliwości zmiany sposobu spłacania rat kredytu. Dlatego przed podjęciem jakichkolwiek kroków warto skontaktować się najpierw z doradcą kredytowym, aby uzyskać konkretne informacje odnośnie danej umowy.

W większości banków ponowna zmiana umowy nie jest możliwa – doradcy poinformują o tym przy podpisywaniu aneksu. Nie będzie to miało wpływu na ponoszone koszty. Kredytobiorca będzie otrzymywał informacje o wysokości raty w walucie indeksacyjnej, jednak może nadal wpłacać PLN i bank będzie je przeliczał po tym samym kursie, po jakim przelicza raty obecnie podając kwotę do spłaty w złotówkach.

Czy korzystanie ze zlecenia spłaty kredytu jest bezpłatne?

Korzystanie ze zlecenia spłaty kredytu jest bezpłatne. Ponadto, jeżeli spłacasz kredyt w CHF zapłacisz mniej niż dokonując transakcji jednorazowych – obniżyliśmy naszą marżę o 33% dla transakcji w ramach zlecenia spłaty kredytu (w CHF).

Swoją oszczędność możesz wyliczyć w Panelu Klienta podczas dodawania nowego zlecenia.

Jak ustawić zlecenie spłaty kredytu?

Zaloguj się do Panelu Klienta i przejdź do zakładki Transakcje → Zlecenie spłaty kredytu. Usługa pozwala na zaplanowanie spłaty rat kredytu od 3 do 12 miesięcy. Ustaw parametry spłaty: datę spłaty raty, rachunki, w ramach których będzie się odbywać spłata (konto złotówkowe, z którego wyślesz przelew i konto walutowe, na które mamy odesłać walutę), liczbę rat oraz ich wysokość.

Po ustawieniu tych parametrów, wskazujemy kwotę, jaką należy do nas wysłać. Wskazana przez nas kwota do przelewu uwzględnia 10-procentowy margines bezpieczeństwa na ewentualny wzrost kursu waluty. Oczywiście, jeżeli kurs, po jakim nastąpi faktyczna wymiana będzie niższy, zakupimy tylko kwotę potrzebną na spłatę raty, a pozostałe niewymienione złotówki odeślemy z powrotem na rachunek, z którego je otrzymaliśmy.

Kolejnym krokiem jest ustawienie zlecenia stałego w swoim banku tak, aby wpłata trafiła na nasz rachunek najlepiej 15 dni, a minimum 10 dni przed datą spłaty raty. Ten zapas czasu jest potrzebny, aby przelewy zwrotne na poczet spłaty kredytu zawsze dotarły w terminie.

Prosimy pamiętać o odpowiednim tytule przelewu, jaki wskazujemy w Panelu Klienta dla zlecenia stałego (np. PLAN1).

W każdej chwili możesz edytować zlecenie zmieniając jego parametry. Edycji nie podlega jedynie rata oczekująca na wpłatę lub z wpłatą (z symbolem zegarka).

O statusie transakcji, na każdym kroku, informujemy mailowo. Wysyłamy maile z przypomnieniem o zbliżającym się terminie wysłania przelewu, ostrzeżenia o ewentualnej niedopłacie (gdy kurs wzrośnie, a otrzymana przez nas kwota jest niewystarczająca) i informacje o odesłaniu przelewu. Dzięki temu będziesz zawsze wiedzieć na jakim etapie jest Twoje zlecenie.

Jak przebiega transakcja w ramach zlecenia spłaty kredytu?

  • Otrzymujemy od Ciebie przelew najpóźniej na 10 dni przed określoną przez Ciebie w harmonogramie datą spłaty raty.
  • Jeżeli kursy walut znacząco wzrosną, tak iż zaistnieje uzasadniona obawa, że przelane przez Ciebie środki mogą się okazać niewystarczające do wymiany na Twoją ratę, wysyłamy mail informujący o tym fakcie, z prośbą o dosłanie kwoty zabezpieczającej – kwota ta musi do nas wpłynąć nie później niż na 4 dni robocze przed zadeklarowaną datą spłaty raty.
  • Transakcja jest automatycznie zatwierdzana i realizowana na 3 dni robocze przed określoną w harmonogramie datą spłaty raty (tak, by wysłane przez nas środki dotarły w odpowiednim czasie na rachunek do spłaty kredytu niezależnie od banku Klienta).

Jak usunąć ustawione zlecenie spłaty kredytu?

W Panelu Klienta w zakładce Transakcje → Zlecenie spłaty kredytu wybierz opcję: Usuń zlecenie. Pamiętaj, aby również usunąć zlecenie stałe, które zdefiniowałeś w swoim banku.

Czy mogę ustawić więcej niż jedno zlecenie spłaty kredytu?

Tak, możesz ustawić więcej niż jedno zlecenie spłaty jeżeli posiadasz więcej kredytów. Nie ma żadnych ograniczeń co do ilości zleceń spłat, jakie możesz u nas ustawić.

Dlaczego do kwoty przelewu jest doliczany 10-procentowy margines bezpieczeństwa?

Jest to zabezpieczenie przed wzrostem kursu. Wysłane do nas środki na wymianę czekają na dzień spłaty kredytu. W tym czasie kurs może ulec zmianie i jest to margines bezpieczeństwa, aby wpłacone środki wystarczyły na zakup danej kwoty waluty. Nasz system sprawdza, czy otrzymana kwota jest wystarczająca na zakup wskazanej ilości waluty. Jeżeli nie – informujemy o tym mailowo.

Po dokonanej wymianie, nadwyżka w PLN zwracana jest na konto, z którego przelano środki na wymianę.

Jak jest wyliczana zniżka w zleceniu spłaty kredytu, gdy mam już inne zniżki/punkty?

Jeśli posiadasz punkty z Programu Punktowego, zostaną one wykorzystane do zlecenia spłaty kredytu w pierwszej kolejności. Po wykorzystaniu punktów automatycznie zacznie obowiązywać zniżka – 1 grosz mniej na CHF. Np. jeśli posiadasz 50 pkt, a Twoja rata wynosi 100 CHF, 50 CHF zostanie wymienione po kursie średnim, a 50 ze zniżką 1 grosz.

Jeśli masz przyznane dodatkowe zniżki na wymianę waluty – w zleceniu spłaty kredytu obowiązywać będzie najkorzystniejsza z posiadanych zniżek (zniżki nie łączą się).

Co się stanie jeżeli wpłacone środki nie będą wystarczające do kupna żądanej ilości waluty?

Jeżeli środki nie wystarczą na zakup danej kwoty waluty, poinformujemy Cię mailowo o zaistniałej sytuacji na kilka dni przed terminem spłaty. Wówczas jest możliwość przesłania dodatkowej, brakującej kwoty.

Przelew z dopłatą musi mieć taki sam tytuł, jak wskazany przez nas tytuł dla zlecenia stałego (np. PLAN1), aby wpłaty się połączyły i mogły zostać razem wymienione. Przelew musi do nas dotrzeć nie później niż na 4 dni robocze przed datą spłaty raty.

Jeśli przyjdzie po tym terminie – środki są wycofywane do transakcji w toku, gdzie można zatwierdzić je ręcznie lub anulować.

Jak zmienić wysokość raty?

Wysokość raty możesz zmienić w Panelu Klienta w zakładce Transakcje → Zlecenie spłaty kredytu, wybierając opcję Edytuj zlecenie.

Co oznacza komunikat „Wymiana nie została zrealizowana”?

Komunikat „Wymiana nie została zrealizowana” przy pojedynczej spłacie, oznacza, że ta konkretna wymiana nie doszła do skutku. Jest kilka powodów, z jakich wymiana mogła nie zostać zrealizowana:

  • środki nie zostały przesłane
  • środki zostały przesłane zbyt późno (wpłatę na poczet stałego zlecenia musimy otrzymać minimum 10 dni przed terminem spłaty raty)
  • wpłacone środki nie wystarczyły na zakup określonej kwoty waluty
  • otrzymaliśmy wpłatę z tytułem innym niż wskazany dla stałego zlecenia

Komunikat „Wymiana nie została zrealizowana” dotyczy tylko konkretnej, wskazanej raty. Nie oznacza on anulowania zlecenia stałego. Kolejne spłaty, jeżeli będą wysyłane prawidłowo, w określonym przez nas czasie, w odpowiedniej wysokości i z właściwym tytułem, będą realizowane poprawnie.

Zobacz też


Aktualny i historyczny kurs franka

Zobacz

Kalendarium frankowicza

Zobacz
Szybki kontakt
Nasi konsultanci pracują
w dni robocze (pn-pt)
w godzinach 08:00-20:00