Dla kredytobiorców

Spłacaj swój kredyt we frankach z InternetowyKantor.pl i zyskuj na każdej racie.

Sprawdź ile możesz zaoszczędzić na kredycie we frankach

CHF
lat

Oszczędzaj!
0.00 zł
w ciągu roku
0.00 zł
do końca kredytu

Jak obniżyć raty kredytu walutowego i gdzie kupić franki szwajcarskie?

Jeśli masz kredyt np. w walucie CHF, pewnie nie raz zastanawiałeś się, gdzie kupić tanie franki szwajcarskie. Kiedy nie zarabiasz w walucie, w której masz kredyt, musisz co miesiąc wymieniać swoje PLN, często po kursie bankowym, na który nie masz wpływu.

Zamiast spłacać swój kredyt bezpośrednio w banku zacznij wymieniać walutę po korzystniejszym kursie i odsyłaj ją bezpośrednio na rachunek swojego kredytu! Aby było to możliwe zgłoś się do banku i podpisz odpowiednie dokumenty dotyczące zmiany sposobu spłaty kredytu. Kiedy bank zaakceptuje Twoją decyzję o zmianie sposobu spłacania kredytu, zacznij kupować walutę w InternetowyKantor.pl i oszczędzaj na kursie wymiany!

jak to możliwe?

Jak to możliwe?

InternetowyKantor.pl oferuje konkurencyjne do banków kursy walut, dzięki czemu kupując walutę w naszym serwisie możesz sporo zaoszczędzić. Dodatkowo możesz założyć Planer w swoim profilu - czyli zaplanować, w jakich ratach ma być spłacone Twoje zadłużenie lub inna cykliczna płatność walutowa. Za pomocą Planera możesz ustawić stałe zlecenie przelewu walutowego, który wykonamy w Twoim imieniu na wskazany rachunek.

Dlaczego warto wybrać InternetowyKantor.pl do spłaty kredytu?

  • Realna oszczędność na comiesięcznej racie - kilkadziesiąt złotych miesięcznie, a nawet kilkaset złotych rocznie - dla osób, które założą nasz Planer obniżamy marżę na kursie franka o 33% względem standardowej!
  • Możliwość samodzielnego ustawienia harmonogramu stałego zlecenia wymian w ramach Planera
  • Bezpieczeństwo i szybkość transakcji
  • Możliwość wymiany waluty 24h / 7 dni w tygodniu
  • Obsługa wszystkich banków w Polsce
  • Atrakcyjny Program Punktowy, dzięki któremu wymienisz walutę bez spreadu jeszcze taniej
  • Intuicyjna aplikacja mobilna
jak jeszcze zaoszczędzić?

Jak jeszcze zaoszczędzić na comiesięcznych wydatkach w walucie?

W ramach Planera możesz ustawić harmonogram spłat dla każdej innej płatności cyklicznej, która wymaga zakupu waluty EUR, CHF, GBP, USD. Przez planner możesz opłacać miesięczne abonamenty, subskrypcje czy inne zobowiązania w walucie obcej, które płacisz co miesiąc.

Często zadawane pytania

Jak zacząć spłacać kredyt bezpośrednio w walucie?

W pierwszej kolejności należy wystąpić z wnioskiem o zmianę sposobu spłaty kredytu (pobierz wzór wniosku).

Ważne! Po wypełnieniu wniosku nie należy go podpisywać, ponieważ zazwyczaj wymagane jest złożenie podpisu przez kredytobiorców w obecności doradcy. W zależności od banku wniosek może być rozpatrywany natychmiastowo, w terminie 7, 14, 21 lub 30 dni. Po rozpatrzeniu wniosku doradca umawia się z kredytobiorcami (muszą być obecne wszystkie osoby, na które zaciągnięty jest dany kredyt) na termin podpisania aneksu do umowy. W aneksie zostaje podany numer rachunku walutowego, na który kredytobiorca będzie zobowiązany wpłacać raty w walucie kredytu. W zależności od banku jest to indywidualny rachunek techniczny do obsługi kredytu lub zbiorczy rachunek spłaty rat – jeden dla wszystkich (lub jakiejś grupy) kredytobiorców. W związku z ustawą z dnia 29 lipca 2011 r. popularnie nazywaną „antyspreadową”, banki nie powinny pobierać opłaty za podpisanie aneksu do umowy kredytowej. Tekst ustawy można znaleźć tutaj.

W przypadku niektórych umów kredytowych w niektórych bankach nie jest konieczne podpisywanie aneksu w celu uzyskania możliwości zmiany sposobu spłacania rat kredytu. Dlatego przed podjęciem jakichkolwiek kroków warto skontaktować się najpierw z doradcą kredytowym, aby uzyskać konkretne informacje odnośnie danej umowy.

W większości banków ponowna zmiana umowy nie jest możliwa – doradcy poinformują o tym przy podpisywaniu aneksu. Nie będzie to miało wpływu na ponoszone koszty. Kredytobiorca będzie otrzymywał informacje o wysokości raty w walucie indeksacyjnej, jednak może nadal wpłacać PLN i bank będzie je przeliczał po tym samym kursie, po jakim przelicza raty obecnie podając kwotę do spłaty w złotówkach.

Jak działa Planer?

Planer to ustawiony przez Ciebie harmonogram spłaty kredytu walutowego, zgodnie z którym co miesiąc wymienimy Twoje PLN na walutę kredytu i odeślemy ją na Twój rachunek kredytowy.

Aby założyć cykliczne zlecenie wymiany w InternetowyKantor.pl wystarczy po zalogowaniu się w Panelu Klienta przejść do zakładki Planer kredytowy i wykonać 2 kroki.

Jeżeli nie masz jeszcze konta w naszym serwisie – zarejestruj się teraz »

Jeżeli jesteś już naszym klientem – przejdź do Planera kredytowego »

Czy korzystanie z Planera kredytowego w InternetowyKantor.pl jest bezpłatne?

Korzystanie ze zlecenia spłaty kredytu jest bezpłatne. Ponadto, jeżeli spłacasz kredyt w CHF zapłacisz mniej niż dokonując transakcji jednorazowych – obniżyliśmy naszą marżę o 33% dla transakcji w ramach zlecenia spłaty kredytu (w CHF).

Swoją oszczędność możesz wyliczyć w Panelu Klienta podczas dodawania nowego zlecenia.

Jak ustawić zlecenie spłaty kredytu w ramach Planera?

Zaloguj się do Panelu Klienta i przejdź do zakładki „Nowa wymiana” → „Planer kredytowy”. Usługa pozwala na zaplanowanie spłaty rat kredytu od 3 do 12 miesięcy. Ustaw parametry spłaty: datę spłaty raty, rachunki, w ramach których będzie się odbywać spłata (konto złotówkowe, z którego wyślesz przelew i konto walutowe, na które mamy odesłać walutę), liczbę rat oraz ich wysokość.

Po ustawieniu tych parametrów wskazujemy kwotę, jaką należy do nas wysłać. Podana przez nas kwota do przelewu uwzględnia 10-procentowy margines bezpieczeństwa na ewentualny wzrost kursu waluty. Oczywiście jeżeli kurs, po jakim nastąpi faktyczna wymiana będzie niższy, zakupimy tylko kwotę potrzebną na spłatę raty, a pozostałe niewymienione złotówki odeślemy z powrotem na rachunek, z którego je otrzymaliśmy.

Kolejnym krokiem jest ustawienie zlecenia stałego w swoim banku tak, aby wpłata trafiła na nasz rachunek najlepiej 15 dni, a minimum 10 dni przed datą spłaty raty. Ten zapas czasu jest potrzebny, aby przelewy zwrotne na poczet spłaty kredytu zawsze dotarły w terminie.

Prosimy pamiętać o odpowiednim tytule przelewu, jaki wskazujemy w Panelu Klienta dla zlecenia stałego (np. PLAN1).

W każdej chwili możesz edytować zlecenie zmieniając jego parametry. Edycji nie podlega jedynie rata oczekująca na wpłatę lub z wpłatą (z symbolem zegarka).

O statusie transakcji, na każdym kroku, informujemy mailowo. Wysyłamy maile z przypomnieniem o zbliżającym się terminie wysłania przelewu, ostrzeżenia o ewentualnej niedopłacie (gdy kurs wzrośnie, a otrzymana przez nas kwota jest niewystarczająca) i informacje o odesłaniu przelewu. Dzięki temu będziesz zawsze wiedzieć, na jakim etapie jest Twoje zlecenie.

Jak przebiega transakcja wymiany w ramach Planera?

  • Otrzymujemy od Ciebie przelew najpóźniej na 10 dni przed określoną przez Ciebie w harmonogramie datą spłaty raty.
  • Jeżeli kursy walut znacząco wzrosną, tak iż zaistnieje uzasadniona obawa, że przelane przez Ciebie środki mogą się okazać niewystarczające do wymiany na Twoją ratę, wysyłamy mail informujący o tym fakcie, z prośbą o dosłanie kwoty zabezpieczającej – kwota ta musi do nas wpłynąć nie później niż na 4 dni robocze przed zadeklarowaną datą spłaty raty.
  • Transakcja jest automatycznie zatwierdzana i realizowana na 3 dni robocze przed określoną w harmonogramie datą spłaty raty (tak, by wysłane przez nas środki dotarły w odpowiednim czasie na rachunek do spłaty kredytu niezależnie od banku Klienta).

Jak usunąć z profilu ustawione zlecenie spłaty kredytu?

W Panelu Klienta w zakładce „Nowa wymiana” → „Planer kredytowy” wybierz opcję: „Usuń”. Pamiętaj, aby również usunąć zlecenie stałe na przelew PLN do InternetowyKantor.pl, które zdefiniowałeś w swoim banku.

Czy mogę ustawić więcej niż jeden Planer?

Tak, możesz ustawić więcej niż jedno zlecenie spłaty, jeżeli posiadasz więcej kredytów. Nie ma żadnych ograniczeń co do ilości zleceń spłat, jakie możesz u nas ustawić. Każde zlecenie będzie mieć oddzielny harmonogram spłat i inne szczegóły płatności.

Dlaczego do kwoty przelewu PLN jest doliczany 10-procentowy margines bezpieczeństwa?

Jest to zabezpieczenie przed wzrostem kursu. Wysłane do nas środki PLN na wymianę czekają na dzień spłaty kredytu. W tym czasie kurs może ulec zmianie i jest to margines bezpieczeństwa, aby wpłacone środki wystarczyły na zakup danej kwoty waluty. Nasz system sprawdza, czy otrzymana kwota jest wystarczająca na zakup wskazanej ilości waluty. Jeżeli nie – informujemy o tym mailowo.

Po dokonanej wymianie nadwyżka w PLN zwracana jest na konto, z którego przelano środki na wymianę.

Jak jest wyliczana zniżka na zakup CHF w Planerze, gdy mam już inne zniżki/punkty w InternetowyKantor.pl?

Jeśli posiadasz punkty z Programu Punktowego, zostaną one wykorzystane do zlecenia spłaty kredytu w pierwszej kolejności. Po wykorzystaniu punktów automatycznie zacznie obowiązywać zniżka – 1 grosz mniej na CHF. Np. jeśli posiadasz 50 pkt, a Twoja rata wynosi 100 CHF, 50 CHF zostanie wymienione po kursie średnim, a 50 ze zniżką 1 grosz.

Jeśli masz przyznane dodatkowe zniżki na wymianę waluty – w zleceniu spłaty kredytu obowiązywać będzie najkorzystniejsza z posiadanych zniżek (zniżki nie łączą się).

Co się stanie, jeżeli wpłacone środki nie będą wystarczające do kupna żądanej ilości waluty?

Jeżeli środki nie wystarczą na zakup danej kwoty waluty, poinformujemy Cię mailowo o zaistniałej sytuacji na kilka dni przed terminem spłaty. Wówczas jest możliwość przesłania dodatkowej, brakującej kwoty.

Przelew z dopłatą musi mieć taki sam tytuł, jak wskazany przez nas tytuł dla zlecenia stałego (np. PLAN1), aby wpłaty się połączyły i mogły zostać razem wymienione. Przelew musi do nas dotrzeć nie później niż na 4 dni robocze przed datą spłaty raty.

Jeśli przyjdzie po tym terminie – środki są wycofywane do transakcji w toku, gdzie można zatwierdzić je ręcznie lub anulować.

Jak zmienić wysokość raty podaną w Planerze?

Wysokość raty możesz zmienić w Panelu Klienta w zakładce „Nowa wymiana” → „Planer kredytowy”, wybierając opcję „Edytuj”.

Co oznacza komunikat „Wymiana nie została zrealizowana”?

Komunikat „Wymiana nie została zrealizowana” przy pojedynczej spłacie, oznacza, że ta konkretna wymiana nie doszła do skutku. Jest kilka powodów, z jakich wymiana mogła nie zostać zrealizowana:

  • środki nie zostały przesłane
  • środki zostały przesłane zbyt późno (wpłatę na poczet stałego zlecenia musimy otrzymać minimum 10 dni przed terminem spłaty raty)
  • wpłacone środki nie wystarczyły na zakup określonej kwoty waluty
  • otrzymaliśmy wpłatę z tytułem innym niż wskazany dla stałego zlecenia

Komunikat „Wymiana nie została zrealizowana” dotyczy tylko konkretnej, wskazanej raty. Nie oznacza on anulowania zlecenia stałego. Kolejne spłaty, jeżeli będą wysyłane prawidłowo, w określonym przez nas czasie, w odpowiedniej wysokości i z właściwym tytułem, będą realizowane poprawnie.

Sprawdź aktualny
kurs franka
Infolinia
+48 61 250 45 65
LiveChat
Rozpocznij LiveChat
E-mail
biuro@internetowykantor.pl
Nasi konsultanci pracują 
w dni robocze (pn-pt) 
w godzinach 08:00 - 20:00