Przelewy zagraniczne

Z InternetowyKantor.pl wykonasz przelewy zagraniczne bezpośrednio na własne konto zagraniczne lub na rachunek należący do innej osoby, firmy lub instytucji. Niezależnie od tego, czy interesuje Cię przelew walutowy do naszych sąsiadów, czy krajów bardziej egzotycznych, zadbamy o to, żeby cała transakcja była dla Ciebie wygodna i opłacalna.

Przelewy w 20 najważniejszych walutach

Za pośrednictwem InternetowyKantor.pl możesz szybko wykonywać przelewy w euro, dolarze, funcie i franku, a także 16 innych walutach, które mamy w ofercie, z wyłączeniem rubli rosyjskich (RUB).

W InternetowyKantor.pl możesz:

wykonać przelew na konto zagraniczne osoby trzeciej np. członka rodziny lub kontrahenta,

wykonać przelew z konta zagranicznego na polskie np. jeśli pracujesz za granicą i chcesz wymienić zarobioną kwotę na polskie złote,

wymienić walutę, przelewając pieniądze na swój rachunek bankowy w odpowiedniej walucie. Może to być np. przelew euro z rachunku walutowego na rachunek w PLN lub odwrotnie.


Z InternetowyKantor.pl możesz wysłać pieniądze aż do 45 krajów:

Albania
Andora
Austria
Azerbejdżan
Bahrajn
Belgia
Bułgaria
Chorwacja
Cypr
Czarnogóra
Czechy
Dania
Estonia
Finlandia
Francja
Gibraltar
Grecja
Gruzja
Hiszpania
Holandia
Irlandia
Islandia
Izrael
Liechtenstein
Litwa
Luksemburg
Łotwa
Macedonia
Malta
Mołdawia
Monako
Niemcy
Norwegia
Polska
Portugalia
Republika Zielonego Przylądka
Rumunia
San Marino
Słowacja
Słowenia
Szwajcaria
Szwecja
Węgry
Wielka Brytania
Włochy

Ile kosztuje przelew zagraniczny?

0 zł za przelewy euro w trybie SEPA

0 - 80 zł za pozostałe przelewy zagraniczne, niezależnie od przesyłanej kwoty

Wysokość opłaty zależy od typu przelewu i banku, który obsługuje rachunki biorące udział w transakcji. Szczegółowe informacje na temat kosztów znajdziesz tutaj.

0 zł za przewalutowanie środków po kursie kupna lub kursie sprzedaży

Możesz też zbierać punkty, dzięki którym wymienisz walutę po kursie rynkowym. Chcesz wiedzieć, jak działa Program Punktowy? Zajrzyj tutaj.

0 zł za anulowanie transakcji i odesłanie wysłanych do nas środków

0 zł za zwrot reszty pozostałej po zakupie/sprzedaży waluty

Często zadawane pytania

Jak wysłać przelew za granicę do innego odbiorcy?

Przelewy zagraniczne za pośrednictwem InternetowyKantor.pl są bardzo proste! Wystarczy, że dodasz konto odbiorcy (najczęściej będzie to międzynarodowy numer rachunku bankowego, czyli IBAN), a następnie w zakładce “Nowa wymiana” wybierzesz odpowiednią walutę, kwotę i rachunek, na który chcesz przelać pieniądze.

W celu skorzystania z usługi należy podać:

  • imię i nazwisko odbiorcy lub nazwę firmy/instytucji,
  • adres odbiorcy,
  • numer IBAN (międzynarodowy numer rachunku bankowego) wraz z walutą, w jakiej jest prowadzony.

Pamiętaj, że niepełne dane odbiorcy mogą skutkować brakiem realizacji płatności przez bank i dodatkowymi kosztami. Warto się również upewnić, że odbiorca poprawnie zidentyfikuje przelew - w tytule przelewu wychodzącego należy podać informację o nadawcy (np. imię i nazwisko nadawcy, numer faktury, tytuł zlecenia).

Zostaniesz również poproszony o zaakceptowanie Regulaminu świadczenia usług płatniczych. Dzięki tej usłudze możesz bezpośrednio i w łatwy sposób m. in. przelać środki bliskiej osobie lub też opłacić fakturę.

Przelewy wysyłane z naszego serwisu są zlecane z danymi spółki Currency One SA, która jest operatorem serwisu InternetowyKantor.pl. Nie wszystkie instytucje przyjmują wpłaty z rachunków osób trzecich, więc przed zleceniem przelewu warto sprawdzić, czy wpłata na pewno zostanie przyjęta. Problem może wystąpić np. w przypadku opłacania składki ZUS czy podatku.

Kiedy przelew będzie u zagranicznego odbiorcy?

99% przelewów wysyłamy maksymalnie w ciągu godziny od zatwierdzenia transakcji. To, kiedy pieniądze dotrą do odbiorcy, zależy m.in. od wymienianej waluty, banku i wybranego przez Ciebie typu przelewu. Szczegółowe informacje o tym, ile trwa przelew zagraniczny wysyłany za pośrednictwem InternetowyKantor.pl, znajdziesz tutaj.

Dlaczego nadawcą przelewu jest Currency One?

Spółka Currency One jest operatorem serwisu InternetowyKantor.pl, dlatego wszystkie przelewy wychodzące są wysyłane w jej imieniu (jest nadawcą przelewu).

W jakim formacie powinien być zapisany rachunek zagraniczny?

Jeśli chcesz wysłać przelew zagraniczny, podaj numer rachunku odbiorcy w formacie IBAN. Najczęściej składa się on z następujących elementów:

  • kod kraju (2 litery),
  • suma kontrolna (2 cyfry sprawdzające),
  • kod banku i oddziału,
  • numer właściwy rachunku.

Jeżeli kraj nie uczestniczy w standardzie IBAN (dotyczy to m.in. Australii czy Kanady), wówczas należy podać podstawowy numer rachunku (BBAN) oraz dodatkowo kod SWIFT i Branch Code.

Czym są i kiedy mogą wystąpić koszty banków pośredniczących?

Przelewy wewnątrzbankowe w obcej walucie (pomiędzy dwoma rachunkami prowadzonymi w tym samym banku) są zazwyczaj darmowe. W przypadku międzybankowych przelewów walutowych mogą się natomiast pojawić opłaty.

W transakcji przelewu walutowego do innego banku w Polsce przeważnie biorą udział jedynie dwa banki (bank nadawcy i bank odbiorcy), a opłaty zamykają się w granicach określonych przez Tabele Opłat i Prowizji tych banków.

Inaczej jest w przypadku zagranicznych przelewów międzybankowych. W procesie wysłania przelewu za granicę mogą uczestniczyć także banki pośredniczące (tzw. korespondenci) - wtedy należy liczyć się z dodatkowymi opłatami z ich strony. Każdy z banków uczestniczących w przelewie zagranicznym może pobrać prowizję za pośrednictwo i każdy ustala wysokość opłat we własnym zakresie. Niestety, nie jest możliwe uzyskanie informacji na temat wysokości wspomnianych opłat, ponieważ są one przedmiotem umów międzybankowych o wzajemnym świadczeniu usług, które nie są udostępniane klientom. Nie jest również wiadome, ile banków pośredniczących będzie uczestniczyło w danej transakcji.

Oznacza to, że w przypadku przelewów międzybankowych, zwłaszcza międzynarodowych, odbiorca może otrzymać przelew pomniejszony o sumę prowizji pobranych przez banki pośredniczące. Jest zatem możliwe, że wyślesz do nas określoną kwotę z zagranicy, a na rachunek serwisu InternetowyKantor.pl wpłynie kwota mniejsza. Jest również prawdopodobne (choć zdecydowanie rzadziej się to zdarza), że jeśli posiadasz rachunek walutowy w innym banku niż my, nie otrzymasz całej zakupionej u nas kwoty waluty, ponieważ część środków zostanie pobrana na rzecz prowizji korespondentów.

Wypróbuj pierwszy kantor internetowy w Polsce!
Infolinia
+48 61 250 45 65
LiveChat
Rozpocznij LiveChat
E-mail
biuro@internetowykantor.pl
Nasi konsultanci pracują 
w dni robocze (pn-pt) 
w godzinach 08:00 - 20:00