Transakcje i przelewy

Transakcje ogólnie

Czy mogę dokonać transakcji, posiadając konta w dwóch różnych bankach?

Tak, można dokonywać wymiany pomiędzy rachunkami w dwóch różnych bankach.

Gdzie znajdę numer rachunku, na który mam wysłać środki do wymiany?

Aktualny numer rachunku właściwy dla danej transakcji znajdziesz w Panelu Klienta po ustawieniu parametrów transakcji w sekcji „Rozpocznij wymianę” i kliknięciu w przycisk „Pokaż dane do przelewu”. Rachunek jest nazwany „Nasz rachunek XXX”, a zamiast XXX wstawiony jest symbol waluty. Sprawdź zawsze czy jest on zgodny z walutą, którą chcesz do nas przelać.

Podajemy zawsze najbardziej optymalne numery rachunków, tak by w miarę możliwości skrócić czas oczekiwania na zaksięgowanie przelewu. Dlatego jest możliwe, że dla każdego typu transakcji wskażemy Tobie inny rachunek do przelewu.

Dlaczego prosimy aby nie zmieniać tytułu przelewu?

Wysłanie przelewu z tytułem wskazanym przez nas w danych do przelewu zapewnia realizację transakcji według parametrów ustawionych przez Ciebie w sekcji Rozpocznij wymianę. Oznacza to, że wpłata po zaksięgowaniu na Twoim profilu, jest gotowa do zatwierdzenia z wybranymi automatycznie walutą i rachunkiem docelowym zgodnymi z Twoimi wskazaniami sprzed wysłania przelewu.

Jeżeli zmienisz tytuł, wówczas po zaksięgowaniu wpłaty na profilu Użytkownika, jako rachunek docelowy będzie podstawiany ten, na który był wykonywany przelew danej waluty w poprzedniej transakcji.

Niezależnie od nadanego tytułu, zawsze masz możliwość zmiany waluty i rachunku docelowego bezpośrednio przed zatwierdzeniem transakcji.

W przypadku transakcji auto-zatwierdzenia, zmiana tytułu spowoduje konieczność ręcznego potwierdzania transakcji.

Czy zostanie zaksięgowany na moim koncie w Waszym serwisie przelew wysłany od innej osoby lub instytucji?

Nie, ponieważ, abyśmy mogli przyjąć wpłatę, dane z przelewu muszą się pokrywać z danymi rejestracyjnymi.

Czy mogę dodać do swojego profilu numer rachunku, który został już dodany przez osobę, która jest współwłaścicielem tego rachunku?

Tak, istnieje taka możliwość. Jeżeli środki wpłyną do nas z tego wspólnego rachunku, automatycznie zostaną zaksięgowane na profilu Użytkownika, z którego danymi przyjdzie przelew. Aby mieć pewność, że przelew zostanie zaksięgowany na właściwym koncie w naszym systemie, należy w tytule przelewu wpisać adres mailowy tego konta (zamiast @ można wpisać (at) lub kropkę ".").

Czy po zaksięgowaniu wpłaty można anulować transakcję wymiany?

Tak, w dowolnym momencie przed akceptacją transakcji Użytkownik może anulować transakcję. Wpłata jest odsyłana na rachunek źródłowy w ciągu godziny (jeśli anulowanie miało miejsce do godz. 16:20) lub najpóźniej kolejnego dnia roboczego (jeśli transakcja była anulowana po 16:20).

Czy jest możliwość rozbicia jednej wpłaty na kilka transakcji?

Niestety, nie ma takiej możliwości. Każdy przelew traktowany jest jako osobna transakcja, którą można wymienić tylko na jedną walutę. Nie ma więc możliwości rozbicia wpłaty.

Co się dzieje z nadwyżką środków, gdy po przelewie zmienia się kurs wymiany?

W przypadku PLN oraz waluty przysłanej do nas z banku, w którym posiadamy rachunek w danej walucie, pozostałe po wymianie środki są automatycznie odsyłane na rachunek, z którego do nas wpłynęły. W przypadku waluty przesłanej z banku, w którym nie posiadamy rachunku w danej walucie, możliwa jest jedynie wymiana całej przesłanej kwoty. Nie ma możliwości, aby nadwyżka wpłaconych środków pozostała na koncie Użytkownika w naszym serwisie do dalszej dyspozycji.

Gdzie mogę znaleźć bieżące informacje o ewentualnych opóźnieniach?

Wszystkie informacje na temat awarii banków czy systemów i spodziewanych z tego tytułu opóźnień w księgowaniu lub odsyłaniu przelewów publikujemy w formie komunikatu w czerwonej ramce w Panelu Klienta, jak również w aktualnościach.

Auto-zatwierdzanie transakcji

Co to jest auto-zatwierdzanie transakcji?

Auto-zatwierdzanie jest dodatkową usługą, którą oferuje nasz serwis, pozwalającą na dokonanie sprzedaży/zakupu waluty bez konieczności zatwierdzania transakcji w panelu klienta. Standardowo nasz użytkownik najpierw wysyła do nas wpłatę, następnie po otrzymaniu od nas informacji, że wpłata została zaksięgowana, sam musi potwierdzić kurs wymiany. Funkcja auto-zatwierdzania zmniejsza wymaganą ilość działań ze strony klienta.

Udostępniamy dwie opcje auto-zatwierdzania do wyboru:

  1. Auto-zatwierdzanie po otrzymaniu wpłaconych środków
    Po otrzymaniu dyspozycji auto-zatwierdzenia od naszego użytkownika, środki, które przesłał na wymianę są automatycznie przewalutowane po kursie, który będzie obowiązywać w momencie auto-zatwierdzenia przez nasz system. Po przewalutowaniu, nasz system wysyła przelew na zdeklarowany przez użytkownika rachunek.
  2. Auto-zatwierdzanie po określonym kursie
    Po otrzymaniu dyspozycji auto-zatwierdzenia po określonym kursie od naszego użytkownika, środki, które przesłał na wymianę zostaną przewalutowane, gdy kurs kupna/sprzedaży dla waluty osiągnie określony pułap. Po przewalutowaniu, nasz system wysyła przelew na zdeklarowany przez użytkownika rachunek.

Czym się różni auto-zatwierdzanie od zwykłego zatwierdzania i kiedy się może przydać?

Auto-zatwierdzanie to opcja dla tych, którzy cenią swój czas i wygodę. Jeżeli chcesz, by wymiana nastąpiła jak najszybciej, a nie masz czasu na logowanie i obserwacje zmieniających się kursów – możesz skorzystać z opcji auto-zatwierdzania. Jeżeli chcesz, by wymiana nastąpiła, gdy kurs osiągnie interesującą Cię wartość – wybierz opcję auto-zatwierdzania po określonym kursie.

Jeżeli masz więcej wolnego czasu i chcesz sam wybrać po jakim kursie nastąpi Twoja wymiana – wybierz standardowy sposób zatwierdzania transakcji. Po tym jak otrzymamy i zaksięgujemy Twoją wpłatę, będziesz mógł sam wybrać moment, w którym ma nastąpić wymiana. Wystarczy, że zalogujesz się do panelu i klikniesz „zatwierdź”, gdy kurs będzie Ci odpowiadał. Wymiana nastąpi po zatwierdzonym, wybranym przez Ciebie kursie. Wybierając standardową opcję zatwierdzenia wymiany, możesz zdecydować się na zaakceptowanie kursu nawet po kilku dniach czy tygodniach od zaksięgowania u nas Twojego przelewu.

Jak włączyć auto-zatwierdzanie dla danej transakcji?

Jeżeli chcesz włączyć auto-zatwierdzanie dla transakcji, zaloguj się do Panelu klienta, rozpocznij wymianę i wybierz opcję „Chcę zatwierdzić wymianę automatycznie”. Skopiuj lub wpisz do formularza przelewu, tytuł przelewu, który się wyświetli.

Uwagi:

  • Poprawne działanie tej funkcji jest uzależnione od słów kluczowych zawartych w tytule przelewu. Prosimy nie modyfikować tego tytułu.
  • System będzie wybierał automatycznie cenowo najkorzystniejszy dla użytkownika rodzaj przelewu zwrotnego (gdy taki wybór występuje, czyli gdy wysyłamy wymienione środki do banku, w którym nie posiadamy konta).

Jak włączyć auto-zatwierdzanie po określonym kursie dla danej transakcji?

Jeżeli chcesz włączyć auto-zatwierdzanie po określonym kursie dla transakcji, zaloguj się do Panelu Klienta, rozpocznij wymianę i wybierz opcję „Chcę zatwierdzić wymianę automatycznie” a następnie „Zatwierdź automatycznie, gdy kurs kupna osiągnie...”. W puste okienko wpisz kurs, jaki Cię interesuje. Jeśli w określonym przez Ciebie czasie kurs osiągnie podany pułap lub niższy (w przypadku sprzedaży waluty – wyższy) – transakcja zostanie automatycznie zatwierdzona. System będzie brał pod uwagę kursy osiągane w godzinach pracy kantoru (8.30-20.00).

Możesz także skorzystać z dodatkowej opcji ustawienia terminu obowiązywania zlecenia. Wystarczy, że zaznaczysz dodatkowo „Czekaj na ten kurs do...” i wybierzesz dzień, do którego zlecenie zakupu po określonym kursie ma być aktywne. Jeśli w określonym przez Ciebie czasie dany kurs nie wystąpił, operacja będzie wykonana następnego dnia roboczego po kursie w chwili otwarcia kantoru.

W dowolnym momencie możesz wyłączyć opcję auto-zatwierdzania i zatwierdzić transakcję ręcznie. Można także edytować zarówno wartość ustawionego kursu, jak i datę.

Uwagi:

  • Poprawne działanie tej funkcji jest uzależnione od słów kluczowych zawartych w tytule przelewu. Prosimy nie modyfikować tego tytułu.
  • System będzie wybierał automatycznie cenowo najkorzystniejszy dla użytkownika rodzaj przelewu zwrotnego (gdy taki wybór występuje, czyli gdy wysyłamy wymienione środki do banku, w którym nie posiadamy konta).

Kiedy nastąpi auto-zatwierdzenie mojej transakcji?

Auto-zatwierdzenia transakcji odbywają się w godzinach pracy kantoru, czyli między 8:30 a 20:00. Transakcje ustawione na auto-zatwierdzenie po godzinach pracy kantoru są realizowane w najbliższym dniu roboczym.

Auto-zatwierdzenie transakcji po określonym kursie odbywa się, gdy zostanie osiągnięty żądany kurs, jednak również jedynie w godzinach pracy kantoru.

W jakich przypadkach auto-zatwierdzanie transakcji nie zadziała?

Auto-zatwierdzenie transakcji nie nastąpi w poniższych przypadkach:

  • jeżeli zmodyfikujesz lub całkowicie pominiesz tytuł przelewu, który pojawia się po włączeniu auto-zatwierdzania (UWAGA! Czasami zdarza się, że banki zagraniczne nie przekazują tytułów przelewów - w takim wypadku tytuł zostaje uzupełniony przez bank lub przez nasz system)
  • jeżeli zaznaczysz opcję zakupu konkretnej ilości środków, a przesłana przez Ciebie kwota okaże się niewystarczająca do zakupu wskazanej ilości, w momencie auto-zatwierdzania transakcji
  • jeżeli wybierzesz opcję zakupu/sprzedaży środków w kwocie przekraczającej 100 000 jednostek waluty w przypadku walut głównych (EUR, CHF, GBP, USD) lub od równowartości około 100 000 PLN w przypadku pozostałych walut, a przelew zostanie zaksięgowany na profilu po godz. 16:20 (więcej na ten temat)

W dwóch pierwszych przypadkach otrzymasz od nas automatycznego maila z informacją o tym, że auto-zatwierdzenie nie nastąpiło; konieczne będzie ręczne zaakceptowanie transakcji w panelu klienta. W ostatnim przypadku mailowo poinformujemy o tym, że Twoja transakcja będzie czekała na auto-zatwierdzenie do otwarcia kantoru kolejnego dnia roboczego.

Jak zostaną wykorzystane moje punkty/zniżki przy wyborze auto-zatwierdzania po określonym kursie?

Auto-zatwierdzanie po wybranym kursie nastąpi, gdy kurs kupna/sprzedaży w kantorze osiągnie podany przez Ciebie pułap.

Jeżeli masz punkty do wymiany po kursie średnim lub przyznane zniżki, zostaną one wliczone do transakcji, dopiero, gdy kurs w kantorze osiągnie określony przez Ciebie pułap. Oznacza to, że faktycznie wymiana nastąpi po jeszcze lepszym kursie – niższym w wypadku kupna i wyższym w wypadku sprzedaży waluty.

Do kursu zostaną również doliczone ewentualne opłaty (za odesłanie przelewu zwrotnego lub za fakturę papierową).

Jak kupić konkretną ilość waluty w ramach auto-zatwierdzania?

Standardowo nasz system wymienia całość przelanych środków. Jeżeli chcesz kupić konkretną ilość waluty zaznacz opcję "Zatwierdź automatycznie zakup ... i zwróć resztę" w Panelu klienta. Zwróć uwagę na zmieniony tytuł przelewu. Po otrzymaniu przelewu z właściwym tytułem, nasz system zakupi żądaną ilość waluty, zaś niewymienione środki (PLN) zwróci na rachunek, z którego je otrzymaliśmy.

Może się zdarzyć sytuacja (w związku z normalnymi wahaniami kursu), że gdy nasz system będzie auto-zatwierdzać Twoją transakcję, przelane środki nie będą wystarczające do kupna żądanej ilości waluty. Radzimy zatem przelać nieco większą kwotę. Jeżeli nasz system nie będzie w stanie auto-zatwierdzić transakcji, zostaniesz poinformowany o tym mailem. Transakcję będziesz mógł wówczas zatwierdzić ręcznie. Będziesz mógł także dosłać brakującą kwotę w kolejnym przelewie lub wycofać środki.

Czy mogę anulować auto-zatwierdzanie dla danej transakcji?

Tak, możesz wyłączyć auto-zatwierdzanie i wrócić do opcji standardowego zatwierdzania transakcji w trzech przypadkach:

  1. jeżeli Twój przelew nie został jeszcze zaksięgowany w naszym systemie – żeby wyłączyć auto-zatwierdzanie: skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta
  2. jeżeli Twój przelew został zaksięgowany w naszym systemie po godzinach pracy kantoru – żeby wyłączyć auto-zatwierdzanie: zaloguj się do Panelu i kliknij na link „Przełącz na tryb zatwierdzania ręcznego”
  3. jeżeli wybrałeś opcję auto-zatwierdzania po określonym kursie, możesz anulować auto-zatwierdzenie, jeżeli kurs nie osiągnął wymaganego pułapu, przed upływem ustawionego przez Ciebie terminu

Co oznacza, że funkcja auto-zatwierdzania transakcji jest w wersji beta?

Wersja beta oznacza, że auto-zatwierdzanie może zadziałać w odosobnionych przypadkach z opóźnieniem, tzn. nie natychmiastowo po zaksięgowaniu środków na naszym rachunku (w godzinach naszej pracy). Może się także zdarzyć, że auto-zatwierdzanie nie zadziała i wymiana nie nastąpi automatycznie. Wówczas transakcja będzie musiała zostać potwierdzona przez użytkownika ręcznie, poprzez kliknięcie „zatwierdź” w Panelu klienta (standardowy sposób zatwierdzania transakcji).

Mogące wystąpić opóźnienia czy problemy z działaniem nowej funkcji, w żaden sposób nie wpływają na bezpieczeństwo przeprowadzanych u nas transakcji. Przelew na pewno zostanie zaksięgowany na naszym rachunku, a użytkownik zawsze będzie miał możliwość dokonania wymiany. Gwarantujemy pełną dostępność środków. W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Przelewy

Jakich wpłat nie honoruje serwis internetowykantor.pl?

  • wpłat gotówkowych dokonanych w oddziale banku lub poczty
  • wpłat, które zostały dokonane poprzez pośredników płatności online, np. Płatności.pl, PayPal, BlueCash itp.
  • wpłat, które zostały dokonane ze Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych (SKOK)

Jak działa łączenie wpłat o tych samych tytułach?

Jeżeli w Panelu Klienta masz zaznaczoną opcję „Łącz wpłaty o tych samych tytułach”, to wszystkie przesłane przez Ciebie przelewy o tych samych tytułach, będą przez nas łączone i udostępniane jako jedna wpłata do wymiany w Panelu Klienta. Oznacza to, że jeśli otrzymamy od Ciebie dwa przelewy np. na 10 PLN i 20 PLN z tytułem „ZAKUP EUR”, w Panelu zobaczysz jedną wpłatę o wysokości 30 PLN.

Gdy opcja „Łącz wpłaty o tych samych tytułach” nie jest zaznaczona i wyślesz dwa przelewy z takimi samymi tytułami, każdy przelew zaksięgujemy osobno i każdy z nich należy oddzielnie zatwierdzić.

Łączenie wpłat o tych samych tytułach zadziała, jeżeli będą spełnione wszystkie poniższe warunki:

  1. wszystkie wysyłane przelewy muszą mieć jednakowe tytuły
  2. rachunki źródłowe Użytkownika muszą być w tej samej walucie
  3. konto internetowykantor.pl, na które są wysyłane przelewy musi mieć ten sam numer

Co to jest usługa płatnicza?

Jest to umożliwienie wykonywania transakcji płatniczych (przelewu środków pieniężnych) na rachunek innej osoby lub firmy. Usługa płatnicza pozwala bezpośrednio i w łatwy sposób m.in. przelać środki bliskiej osobie lub też zapłacić fakturę.

Regulamin świadczenia usług płatniczych.

Kto może być odbiorcą przelewu?

Odbiorcą usługi może być zarówno osoba fizyczna, jak i prawna posiadająca rachunek w jednym z banków działających na terytorium Polski.

Jakie dane odbiorcy muszę podać?

W celu skorzystania z usługi należy podać imię i nazwisko w przypadku osób fizycznych lub nazwę firmy w przypadku firm. Do tego należy podać adres odbiorcy oraz numer rachunku bankowego wraz z walutą w jakiej jest prowadzony.

Jaki jest koszt przelewu?

Serwis nie pobiera opłat za realizację usługi. Ewentualne dodatkowe opłaty wynikają z kosztów przelewów do banków, w których Currency One nie posiada rachunków patrz cennik.

Czy mogę zlecić przelew za granicę?

Obecnie dostępne są tylko przelewy na konta w bankach działających na terytorium Polski.

W jakich walutach może zostać zlecony przelew?

Przelew może być zlecony w dowolnej walucie dostępnej w internetowykantor.pl

Dlaczego nadawcą przelewu jest Currency One?

Firma Currency One jest operatorem serwisu internetowykantor.pl dlatego wszystkie przelewy wychodzące są wysyłane w imieniu operatora. W tytule przelewu podaj informacje o nadawcy (np. imię i nazwisko nadawcy, numer faktury, tytuł zlecenia).

Fotokody, QR

Czym jest kod QR, fotokod?

Jest to rodzaj kodu kreskowego, w którym można zapisać dużą ilość danych. W naszym QR kodzie zapisane są niezbędne dane do wykonania przelewu w PLN. QR kod jest zgodny ze standardami Związku Banków Polskich zamieszczonymi w dokumencie “Rekomendacja Związku Banków Polskich dotycząca kodu dwuwymiarowego („2D”), umożliwiającego realizację polecenia przelewu oraz aktywację usług bankowych na rynku polskim”. Obecnie banki umożliwiają tylko płatności w polskich złotych z użyciem kodu QR.

Jak skorzystać z płatności za pomocą QR kodów?

Aby zrealizować płatność za pomocą kodu należy pobrać aplikację mobilną danego banku, która umożliwia skanowanie kodu kreskowego. Następnie należy wybrać opcję skanowania kodu (np. “Skanuj i płać”) i zeskanować kod swoim urządzeniem. Na ekranie pojawią się wszystkie niezbędne dane do wykonania płatności.

Lista banków umożliwiająca skorzystanie z aplikacji posiadającej fotopłatności:

  • Alior Bank
  • T-Mobile Usługi Bankowe
  • BGZBNP Paribas
  • Bank BPH
  • BZWBK
  • Credit Agricole
  • Pekao S.A.
  • mBank
  • Citibank
  • Millennium
  • Eurobank

Jakie dane zawiera nasz QR kod?

W QR kodzie zapisane są dane na temat naszego rachunku, na który należy wykonać przelew, nazwa naszej firmy, tytułu przelewu, a także kwoty. W większości przypadków po przejściu do aplikacji mobilnej banku możliwe będzie zmodyfikowanie kwoty, którą należy przesłać.

Ponieważ QR kod umożliwia tylko zakup waluty należy pamiętać o tym, że kwota w PLN którą wskazujemy do wykonania przelewu może nie być wystarczająca do zakupienia określonej kwoty w walucie i lepiej przesłać nieco wyższą sumę niż wskazywana. Ponadto, nie wszystkie aplikacje bankowe udostępniają możliwość zmiany wskazanej w QR kodzie kwoty (np. Millennium takiej opcji nie udostęnia).

Dlaczego nie działa skanowanie QR kodu?

Błąd przy odczytywaniu kodu QR może być spowodowany przez niepoprawne działania skanera w Twoim urządzeniu.

Kto może skorzystać z fotopłatności?

Obecnie możliwość skanowania kodu jest dostępna dla osób fizycznych oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą. W przyszłości planujemy również wprowadzenie QR kodów dla firm.

Wypróbuj nasz kantor internetowy jeszcze dzisiaj!
Załóż darmowe konto
Rejestracja zajmie Ci tylko 30 sekund i do niczego nie zobowiązuje