Od czego zależy czas realizacji?

Czas realizacji zależy od
  • Waluty, którą chcesz wymienić
  • Pory dnia, w której dokonujesz transakcji
  • Banku, w którym masz konta
  • Typu przelewu walutowego Pokaż szczegółową tabelą

Wymiany ekspresowe w mniej niż 1 godzinę

Dokładamy wszelkich starań, aby Twoja wymiana przebiegła jak najszybciej. Współpracujemy z największymi bankami w Polsce, w których posiadamy konta walutowe w najpopularniejszych walutach, dzięki temu większość wymian realizujemy w około godzinę, maksymalnie na następny dzień roboczy.
Wymiana będzie ekspresowa jeśli

Wymiana składa się z trzech etapów

1
Najpierw wysyłasz do nas przelew, a my musimy poczekać aż zobaczymy środki na naszym koncie
Dla banków w których wspieramy przelewy ekspresowe zwykle trwa to kilka minut. Dla innych banków może to potrwać od 1 do 3 dni roboczych, w zależności od tego w jakim banku masz konto walutowe, o której godzinie wysłałeś przelew, jaką walutę wymieniasz itd.
Nasi eksperci nadzorują każdą transakcję i muszą zweryfikować Twoją wpłatę
Pracujemy w godzinach od 8:00 do 20:00. Jeśli dokonałeś wpłaty w tym czasie, nasi eksperci zweryfikują ją tak szybko, jak to możliwe. Jeśli otrzymaliśmy Twoje środki poza tymi godzinami, zweryfikujemy je rano kolejnego dnia roboczego.
Jeśli wybrałeś opcję ręcznej akceptacji kursu, w momencie kiedy kurs będzie dla ciebie odpowiedni, pieniądze będą czekać na tym etapie do momentu aż nie zatwierdzisz transakcji.
2
Odsyłamy wymienione środki na Twoje konto, a Ty musisz poczekać aż Twój bank odbierze przelew
Dla banków, w których wspieramy przelewy ekspresowy trwa to kilka minut. Dla pozostałych banków może to potrwać od 1 do 3 dni roboczych, w zależności od tego jaki typ przelewu wybrałeś.
3

Szybkie płatności

Aby przyśpieszyć wymianę skorzystaj z szybkiej i wygodnej metody płatności przez Przelewy24.

Często zadawane pytania

W jakich godzinach czynny jest Internetowykantor.pl?

Internetowykantor.pl działa 24 godziny na dobę. Transakcje można zatwierdzać w dni robocze (poniedziałek-piątek), w godzinach 8:30 - 20:00. Biuro Obsługi Klienta działa od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 20:00.

Ile mam czasu na zaakceptowanie transakcji po dokonaniu przelewu?

Transakcję wymiany można zaakceptować w dowolnym momencie w godzinach pracy kantoru. W tej chwili nie ma żadnych limitów czasowych. Środki mogą pozostać na naszym rachunku bankowym przez dowolny czas.

Od czego zależy, w jakim czasie otrzymam przelew zwrotny po zatwierdzeniu transakcji?

Zależy to od kilku czynników: w jakich bankach prowadzone są uczestniczące w transakcji rachunki, jaką walutę wymieniasz, kiedy wysyłasz przelew i kiedy zatwierdzasz transakcję.

Możemy zrealizować Twoją wymianę nawet w kilka minut, jeżeli oba rachunki uczestniczące w transakcji prowadzone są w którymś z banków, dla których oferujemy transakcje w trybie ekspresowym i zatwierdzisz transakcję do godz. 16:20.

Jakie znaczenie dla czasu realizacji transakcji ma to, w jakim banku prowadzone są rachunki w niej uczestniczące?

Najszybciej są realizowane przelewy w obrębie jednego banku (tzw. wewnętrzne) – w większości przypadków są one księgowane natychmiastowo. Jeżeli więc uczestniczące w transakcji rachunki prowadzone są w którymś z banków, z którymi współpracujemy, wówczas bardzo szybko otrzymamy od Ciebie przelew środków na wymianę, a Ty będziesz krótko czekać na przelew wymienionych środków na rachunek docelowy.

Ponadto z różnymi bankami współpracujemy na różnych warunkach. Jeżeli w jakimś banku mamy bardzo dobre warunki współpracy, możemy tam oferować ekspresową realizację transakcji: wiele takich transakcji realizujemy już w ciągu 5 min, a najdłużej może to trwać do 1 godziny, jeśli zatwierdzisz transakcję pomiędzy godz. 8:30 a 16:20 lub do pierwszej godziny pracy kantoru w kolejnym dniu roboczym dla transakcji zatwierdzonych między 16:20 a 20:00.

Jeżeli rachunki założone są w innych bankach, niż te, z którymi my współpracujemy, wówczas czas księgowania przelewów wydłuża się:

  • PLN – międzybankowe przelewy złotówkowe są księgowane w sesjach Elixir – każdy bank ma około trzech sesji wychodzących i przychodzących w ciągu dnia; na zaksięgowanie takiego przelewu na rachunku docelowym czeka się od kilku godzin do jednego dnia roboczego
  • EUR – zarówno w przypadku przelewów zagranicznych, jak i krajowych dla waluty EUR obowiązuje przelew typu SEPA, który księgowany jest maksymalnie do 2 dni roboczych
  • Pozostałe waluty – w obrocie krajowym księgowane są do 3 dni roboczych, natomiast księgowanie przelewów z banków zagranicznych może trwać dłużej – nawet do 7 dni roboczych (w przypadku krajów, które nie uczestniczą w systemie SWIFT)

Czy przelewy pomiędzy rachunkami w tym samym banku są księgowane natychmiastowo?

Zasadniczo tak – większość banków przekazuje przelewy pomiędzy swoimi rachunkami w ciągu kilku minut, przez większą część doby, a w niektórych przypadkach nawet całą dobę. Istnieje jednak kilka banków, które stosują inną politykę w tym zakresie.

Kiedy mam wysłać przelew, aby jak najszybciej móc zatwierdzić transakcję?

Najlepiej wysyłać przelewy w godzinach pracy kantoru, wówczas zaksięgowanie wpłaty w Panelu Klienta następuje najszybciej i od razu jest ona udostępniana do wymiany.

Jeżeli wykonasz przelew poza godzinami naszej pracy, to nawet jeżeli zostanie on zaksięgowany od razu w Twoim Panelu Klienta, nie będziesz mógł zatwierdzić transakcji, a jedynie ustawić auto-zatwierdzanie, które wykona się w najbliższym dniu roboczym.

Jeżeli wysyłasz przelew z banku, z którym nie współpracujemy, wówczas czas księgowania środków zawsze będzie wydłużony.

Co zrobić, aby transakcja została zatwierdzona od razu po wpłynięciu środków na wymianę?

Skorzystaj z auto-zatwierdzania!

Dlaczego w zależności od tego kiedy zatwierdzę transakcję, jest ona realizowana raz dłużej, raz krócej?

Działalność Internetowykantor.pl jest ściśle uzależniona od funkcjonowania bankowych platform walutowych. Platformy te nie są aktywne całą dobę, niektóre z nich zamykane są już o godz. 16:30, a wszystkie są nieczynne w weekendy.

Poza godzinami otwarcia platform mamy ograniczone możliwości bieżącej realizacji transakcji, dlatego dla transakcji zatwierdzanych po godz. 16:20 gwarantowanym terminem realizacji jest kolejny dzień roboczy.

W przypadku, gdy wysyłamy przelew na rachunek walutowy prowadzony w banku, z którym nie współpracujemy, na czas realizacji transakcji wpływ ma to, do której godziny bank, z którego odsyłamy wymienione środki, realizuje międzybankowe przelewy walutowe.

Czy można przyspieszyć transakcję?

Wszystkie transakcje realizujemy najszybciej, jak jest to możliwe. Bardzo często zdarza się, że odbiorca otrzymuje wymienione środki wcześniej niż w ostatecznym gwarantowanym przez nas czasie.

Szybkość realizacji transakcji jest jednak uzależniona od wielu czynników, na które nie mamy bezpośredniego wpływu, jak czas księgowania przelewów przez banki czy dostępność bankowych platform walutowych.

Wysłałem przelew na wymianę i bardzo długo czekam na przelew zwrotny – co się dzieje?

  • Upewnij się, że środki zeszły już z Twojego rachunku. Jeżeli nie – skontaktuj się ze swoim bankiem.
  • Zaloguj się do Panelu Klienta i sprawdź w sekcji "Transakcje w toku", czy Twoja transakcja nie oczekuje na zatwierdzenie; jeżeli została już zatwierdzona – sprawdź jej status w zakładce "Historia transakcji".
  • Sprawdź, jaki tryb realizacji transakcji obowiązuje w przypadku Twojej wymiany.
  • Jeżeli powyższe sugestie nie pomogły rozwiązać Twojego problemu, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
Wypróbuj nasz kantor internetowy jeszcze dzisiaj!
Załóż darmowe konto
Rejestracja zajmie Ci tylko 30 sekund i do niczego nie zobowiązuje