Czasy realizacji transakcji

Wymiana w Internetowykantor.pl przebiega w trzech etapach. Zobacz, ile czasu zajmuje każdy z nich.

1. Przelew środków na wymianę do Internetowykantor.pl

Jeżeli posiadamy rachunek w Twoim banku, w walucie, którą wymieniasz, wysłany przez Ciebie przelew zostanie zaksięgowany w czasie od 15 minut do maksymalnie 1 godziny lub w najbliższym dniu roboczym, jeśli wysyłasz przelew po godzinach naszej pracy.

Jeżeli nie posiadamy rachunku w Twoim banku w wymienianej przez Ciebie walucie, przelew PLN wysłany z takiego rachunku zostanie zaksięgowany na naszym rachunku według sesji Elixir. Przelew walutowy natomiast będzie księgowany w ciągu około 3 dni roboczych.

2. Realizacja wymiany

Jeśli akceptujesz transakcję wymiany w godzinach 8:30 - 16:20

  1. Tryb ekspresowy – przelew zwrotny odsyłamy najpóźniej w ciągu godziny! To najbardziej korzystny sposób na wymianę walut. Obowiązuje, jeżeli realizujesz wymianę za pośrednictwem rachunku złotówkowego i walutowego w tym samym banku, a my przeprowadzamy w nim transakcje ekspresowe dla waluty Twojej wymiany.
  2. Tryb zwykły – przelew zwrotny odsyłamy tego samego lub kolejnego dnia roboczego. Ten sposób rozliczenia obowiązuje jeżeli realizujesz wymianę za pośrednictwem rachunków bankowych w dwóch różnych bankach lub jednym banku, w którym nie przeprowadzamy transakcji w trybie ekspresowym dla waluty Twojej wymiany.

Jeśli akceptujesz transakcję wymiany w godzinach 16:20 - 20:00

Niezależnie od trybu, w jakim realizowana jest Twoja transakcja (tryb ekspresowy/tryb zwykły), przelew zwrotny wyślemy najpóźniej następnego dnia roboczego.

Jeśli chcesz wymienić walutę w godzinach 20:00 - 8:30

W godzinach nocnych zatwierdzanie transakcji nie jest możliwe. Możesz natomiast ustawić auto-zatwierdzanie, wówczas transakcja zostanie automatycznie zatwierdzona w najbliższym dniu roboczym, bez potrzeby ponownego logowania do naszego systemu. Więcej o auto-zatwierdzaniu »

3. Przelew wymienionych środków na wskazane przez Ciebie konto

Jeżeli posiadamy rachunek w banku, do którego kierujesz wymienione środki, w walucie, którą zakupiłeś, wysłany przez nas przelew zostanie zaksięgowany na rachunku odbiorcy w czasie kilku minut lub w najbliższym dniu roboczym, jeśli bank ma wprowadzone ograniczenia czasowe w księgowaniu przelewów walutowych.

Jeżeli nie posiadamy rachunku w banku docelowym, w zakupionej przez Ciebie walucie, przelew PLN wysłany przez nas zostanie zaksięgowany na rachunku według sesji Elixir. Przelew walutowy natomiast będzie księgowany w ciągu 2-3 dni roboczych.

Często zadawane pytania

W jakich godzinach czynny jest Internetowykantor.pl?

Internetowykantor.pl działa 24 godziny na dobę. Transakcje można zatwierdzać w dni robocze (poniedziałek-piątek), w godzinach 8:30 - 20:00. Biuro Obsługi Klienta działa od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 - 20:00.

Ile mam czasu na zaakceptowanie transakcji po dokonaniu przelewu?

Transakcję wymiany można zaakceptować w dowolnym momencie w godzinach pracy kantoru. W tej chwili nie ma żadnych limitów czasowych. Środki mogą pozostać na naszym rachunku bankowym przez dowolny czas.

Od czego zależy, w jakim czasie otrzymam przelew zwrotny po zatwierdzeniu transakcji?

Zależy to od kilku czynników: w jakich bankach prowadzone są uczestniczące w transakcji rachunki, jaką walutę wymieniasz, kiedy wysyłasz przelew i kiedy zatwierdzasz transakcję.

Możemy zrealizować Twoją wymianę nawet w kilka minut, jeżeli oba rachunki uczestniczące w transakcji prowadzone są w którymś z banków, dla których oferujemy transakcje w trybie ekspresowym i zatwierdzisz transakcję do godz. 16:20.

Jakie znaczenie dla czasu realizacji transakcji ma to, w jakim banku prowadzone są rachunki w niej uczestniczące?

Najszybciej są realizowane przelewy w obrębie jednego banku (tzw. wewnętrzne) – w większości przypadków są one księgowane natychmiastowo. Jeżeli więc uczestniczące w transakcji rachunki prowadzone są w którymś z banków, z którymi współpracujemy, wówczas bardzo szybko otrzymamy od Ciebie przelew środków na wymianę, a Ty będziesz krótko czekać na przelew wymienionych środków na rachunek docelowy.

Ponadto z różnymi bankami współpracujemy na różnych warunkach. Jeżeli w jakimś banku mamy bardzo dobre warunki współpracy, możemy tam oferować ekspresową realizację transakcji: wiele takich transakcji realizujemy już w ciągu 5 min, a najdłużej może to trwać do 1 godziny, jeśli zatwierdzisz transakcję pomiędzy godz. 8:30 a 16:20 lub do pierwszej godziny pracy kantoru w kolejnym dniu roboczym dla transakcji zatwierdzonych między 16:20 a 20:00.

Jeżeli rachunki założone są w innych bankach, niż te, z którymi my współpracujemy, wówczas czas księgowania przelewów wydłuża się:

  • PLN – międzybankowe przelewy złotówkowe są księgowane w sesjach Elixir – każdy bank ma około trzech sesji wychodzących i przychodzących w ciągu dnia; na zaksięgowanie takiego przelewu na rachunku docelowym czeka się od kilku godzin do jednego dnia roboczego
  • EUR – zarówno w przypadku przelewów zagranicznych, jak i krajowych dla waluty EUR obowiązuje przelew typu SEPA, który księgowany jest maksymalnie do 2 dni roboczych
  • Pozostałe waluty – w obrocie krajowym księgowane są do 3 dni roboczych, natomiast księgowanie przelewów z banków zagranicznych może trwać dłużej – nawet do 7 dni roboczych (w przypadku krajów, które nie uczestniczą w systemie SWIFT)

Czy przelewy pomiędzy rachunkami w tym samym banku są księgowane natychmiastowo?

Zasadniczo tak – większość banków przekazuje przelewy pomiędzy swoimi rachunkami w ciągu kilku minut, przez większą część doby, a w niektórych przypadkach nawet całą dobę. Istnieje jednak kilka banków, które stosują inną politykę w tym zakresie.

Kiedy mam wysłać przelew, aby jak najszybciej móc zatwierdzić transakcję?

Najlepiej wysyłać przelewy w godzinach pracy kantoru, wówczas zaksięgowanie wpłaty w Panelu Klienta następuje najszybciej i od razu jest ona udostępniana do wymiany.

Jeżeli wykonasz przelew poza godzinami naszej pracy, to nawet jeżeli zostanie on zaksięgowany od razu w Twoim Panelu Klienta, nie będziesz mógł zatwierdzić transakcji, a jedynie ustawić auto-zatwierdzanie, które wykona się w najbliższym dniu roboczym.

Jeżeli wysyłasz przelew z banku, z którym nie współpracujemy, wówczas czas księgowania środków zawsze będzie wydłużony.

Co zrobić, aby transakcja została zatwierdzona od razu po wpłynięciu środków na wymianę?

Skorzystaj z auto-zatwierdzania!

Dlaczego w zależności od tego kiedy zatwierdzę transakcję, jest ona realizowana raz dłużej, raz krócej?

Działalność Internetowykantor.pl jest ściśle uzależniona od funkcjonowania bankowych platform walutowych. Platformy te nie są aktywne całą dobę, niektóre z nich zamykane są już o godz. 16:30, a wszystkie są nieczynne w weekendy.

Poza godzinami otwarcia platform mamy ograniczone możliwości bieżącej realizacji transakcji, dlatego dla transakcji zatwierdzanych po godz. 16:20 gwarantowanym terminem realizacji jest kolejny dzień roboczy.

W przypadku, gdy wysyłamy przelew na rachunek walutowy prowadzony w banku, z którym nie współpracujemy, na czas realizacji transakcji wpływ ma to, do której godziny bank, z którego odsyłamy wymienione środki, realizuje międzybankowe przelewy walutowe.

Czy można przyspieszyć transakcję?

Wszystkie transakcje realizujemy najszybciej, jak jest to możliwe. Bardzo często zdarza się, że odbiorca otrzymuje wymienione środki wcześniej niż w ostatecznym gwarantowanym przez nas czasie.

Szybkość realizacji transakcji jest jednak uzależniona od wielu czynników, na które nie mamy bezpośredniego wpływu, jak czas księgowania przelewów przez banki czy dostępność bankowych platform walutowych.

Wysłałem przelew na wymianę i bardzo długo czekam na przelew zwrotny – co się dzieje?

  • Upewnij się, że środki zeszły już z Twojego rachunku. Jeżeli nie – skontaktuj się ze swoim bankiem.
  • Zaloguj się do Panelu Klienta i sprawdź w sekcji "Transakcje w toku", czy Twoja transakcja nie oczekuje na zatwierdzenie; jeżeli została już zatwierdzona – sprawdź jej status w zakładce "Historia transakcji".
  • Sprawdź, jaki tryb realizacji transakcji obowiązuje w przypadku Twojej wymiany.
  • Jeżeli powyższe sugestie nie pomogły rozwiązać Twojego problemu, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.
Wypróbuj nasz kantor internetowy jeszcze dzisiaj!
Załóż darmowe konto
Rejestracja zajmie Ci tylko 30 sekund i do niczego nie zobowiązuje