Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:
Jeżeli w procesie weryfikacji Użytkownika przebiegającej z uwzględnieniem pkt. 3 lit. a, wystąpi niezgodność danych Użytkownika z danymi płatnika tj. posiadacza Rachunku Bankowego, i niezgodność ta nie zostanie wyjaśniona przez Użytkownika, to wówczas środki przeznaczone Currency One SA ul. Szyperska 14, 61-754 Poznań NIP: 7831684097 do Transakcji Płatniczej, o której mowa § 4 pkt. 7 Regulaminu lub na poczet Usługi Dodatkowej na wniosek Użytkownika podlegają zwrotowi na rachunek, z którego wpłata została dokonana. Pomimo niezgodności, która nie została przez Użytkownika wyjaśniona, Użytkownik może dokonać ponownej wpłaty odpowiedniej kwoty środków przeznaczonych do Transakcji Płatniczej, o której mowa § 4 pkt. 7 Regulaminu lub na poczet Usługi Dodatkowej, celem przeprowadzenia przez Operatora dodatkowej weryfikacji Użytkownika poprzez sprawdzenie zgodności danych Użytkownika zdefiniowanych na Koncie Użytkownika z danymi posiadacza Rachunku Bankowego. Jeżeli kolejna wpłata nastąpi, to jest zostanie zaksięgowana na Rachunku Bankowym Operatora, do godziny 18:00 czasu polskiego, najpóźniej w dniu, w którym upływa termin 7 dni od dnia pierwszej Akceptacji Kursu zgodnie z postanowieniami § 4 pkt 5 Regulaminu i w jej przypadku nie zostanie stwierdzona niezgodność danych Użytkownika z danymi płatnika, tj. posiadacza Rachunku Bankowego, lub niezgodność ta zostanie wyjaśniona przez Użytkownika, to wówczas warunek, o którym mowa w pkt. 3 lit. a uważa się za spełniony, a Operator przeprowadzi wymianę waluty otrzymanych środków na wybraną przez Użytkownika walutę docelową, po kursie zaakceptowanym przez Użytkownika przed dokonaniem pierwszej wpłaty.
Jeżeli na Rachunek Bankowy Operatora nie wpłyną środki z kolejnej wpłaty przed upływem 7 Dni kalendarzowych do godziny 18:00 czasu polskiego od dnia pierwszej Akceptacji Kursu zgodnie z postanowieniami § 4 pkt 5 Regulaminu, celem przeprowadzenie przez Operatora dodatkowej weryfikacji Użytkownika poprzez sprawdzenie zgodności danych Użytkownika zdefiniowanych na Koncie Użytkownika z danymi posiadacza Rachunku Bankowego lub gdy w przypadku żadnej z dokonanych wpłat na poczet danego zlecenia nie zostanie stwierdzona zgodność danych Użytkownika z danymi płatnika, tj. posiadacza Rachunku Bankowego, lub niezgodność nie została wyjaśniona przez Użytkownika, Operator zwraca kwotę otrzymanej wpłaty środków przeznaczonych do Transakcji Płatniczej, o której mowa w § 4 pkt. 7 Regulaminu lub na poczet Usługi Dodatkowej na Rachunek Bankowy, z którego nastąpił przelew, nie później niż w terminie w terminie 14 dni od dnia zaksięgowania środków na Rachunku Bankowym Operatora, a Umowa ulega rozwiązaniu z uwagi na niespełnienie warunku, o którym mowa w pkt. 3 lit. a.
Wpłata odpowiedniej kwoty, o której mowa w pkt 7 (z uwzględnieniem pkt 7 ppkt. a), z użyciem prawidłowego tytułu, o którym mowa pkt. 7 (z uwzględnieniem dopuszczalności wpłat z innym tytułem zgodnie z pkt 7 ppkt. b), w tym wpłata, która będzie realizowana w transzach, winna nastąpić, to jest zostać zaksięgowana na rachunku bankowym Operatora, do godziny 18:00 czasu polskiego, w dniu w którym upływa termin 7 dni od dnia złożenia zlecenia wymiany walut z zaakceptowaniem kursu. W przypadku, gdy wpłata nastąpi z innego Rachunku Bankowego niż zweryfikowany i którego jednocześnie posiadaczem nie będzie Użytkownik to wówczas środki wpłacone z tego innego Rachunku Bankowego podlegają zwrotowi na ten rachunek najpóźniej w terminie 14 dni od daty zaksięgowania środków na Rachunku Bankowym Operatora. Brak wpłaty w terminie, o którym mowa w zd. pierwszym jest równoznaczny z odwołaniem danego zlecenia wymiany walut z wykorzystaniem Akceptacji Kursu. W przypadku, gdy wpłata nastąpi z innego Rachunku Bankowego niż zweryfikowany, ale którego posiadaczem będzie Użytkownik to wówczas taka wpłata zostanie zaliczona na poczet wpłaty, o której mowa w pkt 7. Taki Rachunek Bankowy, wówczas również uważa się za zweryfikowany ze względu na zgodności danych Użytkownika zdefiniowanych na Koncie Użytkownika z danymi posiadacza tego Rachunku Bankowego.
Pomimo wpłaty dokonanej z Rachunku Bankowego nie należącego do Użytkownika (to jest z Rachunku Bankowego w ramach, którego nie stwierdzono zgodności danych Użytkownika zdefiniowanych na Koncie Użytkownika z danymi posiadacza tego Rachunku Bankowego), Użytkownik może dokonać kolejnego transferu środków na poczet wpłaty, o której mowa w pkt 7 (z uwzględnieniem pkt 7 ppkt a) z zachowaniem terminu, o którym mowa w zdaniu Currency One SA ul. Szyperska 14, 61-754 Poznań NIP: 7831684097 pierwszym niniejszego punktu ze zweryfikowanego Rachunku Bankowego lub innego Rachunku Bankowego, którego jest posiadaczem. Jeżeli Użytkownik nie dokona wpłaty ze zweryfikowanego Rachunku Bankowego lub innego Rachunku Bankowego, którego jest posiadaczem, to wówczas dane zlecenie wymiany walut z wykorzystaniem Akceptacji Kursu uznaje się za odwołane przez Użytkownika, a usługa w zakresie tego zlecenia nie zostanie wykonana przez Operatora, co oznacza, że:
Operator w momencie złożenia przez Użytkownika Zlecenia skutkującego Akceptacją Kursu, ponosi koszt wymiany walut objętych tym zleceniem oraz naraża się na ryzyko walutowe, a także – w razie odwołania zlecenia, w tym w przypadku braku wpłaty środków przez Użytkownika - Operator ponosi dodatkowy koszt powrotnego przewalutowania waluty wymienionej uprzednio w związku z akceptacją kursu. Wobec tego szkoda jaką Operator może ponieść w razie zaakceptowania przez Użytkownika kursu, o którym mowa w pkt 8 i następnie braku wykonania transakcji wymiany walut po takim kursie, z przyczyn o których mowa w pkt 11 obliczana jest przez Operatora, jako suma kosztów dwóch wymian oraz zmiany wartości środków, zgodnie z następującym równaniem:
S = (Mk + Ms + Z)*K
gdzie:
S – oznacza wysokość szkody;
Mk – oznacza marżę kupna Waluty Bazowej objętej odwołanym zleceniem w momencie akceptacji kursu; Jest to różnica pomiędzy kursem średnim a kursem kupna, dostępna na stronie serwisu;
Ms – oznacza marżę sprzedaży Waluty Bazowej objętej odwołanym zleceniem w momencie akceptacji kursu; Jest to różnica pomiędzy kursem średnim a kursem sprzedaży, dostępna na stronie serwisu;
Z – oznacza zmianę kursu średniego Waluty Bazowej względem Waluty Kwotowanej od momentu akceptacji kursu do momentu, w którym zlecenie stało się zleceniem odwołanym. Wartość ta jest dodatnia gdy kurs ten wzrósł dla zlecenia sprzedaży Waluty Bazowej za Walutę Kwotowaną lub gdy kurs spadł dla zlecenia kupna Waluty Bazowej za Walutę Kwotowaną. Gdy kurs nie zmienił się, wartość wynosi zero. W przeciwnych warunkach jest ona ujemna i wtedy podlega ona odjęciu od sumy Mk i Ms;
K – oznacza kwotę transakcji objętej odwołanym zleceniem, wyrażoną w Walucie Bazowej z momentu zawarcia transakcji.
W celu umożliwienia Użytkownikowi oceny ile może wynosić powyższa szkoda Operatora, Operator w trakcie składania Zlecenia z wykorzystaniem Akceptacji Kursu podaje informację o aktualnej marży oraz kurs w momencie składania zlecenia (zgodnie z pkt 5) i potwierdza te informacje we wiadomości email, o której mowa w pkt 17. Kurs wymiany jest zmienny w czasie i wobec tego w momencie składania zlecenia kurs wymiany jaki będzie obowiązywał w przyszłości - w momencie, w którym zlecenie stanie się zleceniem odwołanym, nie jest jeszcze znany. W związku z tym Użytkownik może ustalić informacje o kursie wymiany obowiązującym, w momencie, w którym Zlecenie stało się zleceniem odwołanym (i użytym do obliczenia pozycji “Z” w powyższym równaniu) na podstawie dostępnych publicznie w Serwisie notowań kursów wymiany walut.
Załącznik 1. Tabela Opłat i Prowizji