pl

Deklaracja dostępności

Ta deklaracja dostępności dotyczy aplikacji mobilnej InternetowyKantor.pl dla systemów Android i iOS zwanej dalej “Aplikacją”.

Aplikacją zarządza Currency One S.A. 

Aplikacja:

  • pozwala przeglądać treści bez napotykania szybko migających elementów,
  • pozwala powiększyć tekst (w ramach ustawień telefonu),

Zapewniliśmy kontrast między treścią a jej tłem na poziomie przynajmniej 4.5:1 dla większości elementów.

Projektując aplikację dążymy do zgodności z normą techniczną dotyczącą stron internetowych i aplikacji mobilnych EN 301 549 v.3.2.1. Odpowiada to poziomowi „AA” w Wytycznych dotyczących dostępności treści internetowych (WCAG), wersja 2.1. Wytyczne WCAG zostały opisane także w załączniku do Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych.

 

Stan dostępności cyfrowej

Aplikacja jest w niewielkim stopniu zgodna z Wytycznymi dotyczącymi dostępności treści internetowych (WCAG) 2.1 poziom AA. Wytyczne te są podstawą dla:

 

Niedostępne treści

Staramy się zapewnić dostępność naszej Aplikacji, ale zdajemy sobie też sprawę z pewnych ograniczeń. Stale pracujemy nad poprawą znanych problemów. 

Poniżej opisujemy ograniczenia, o których wiemy. Prosimy o kontakt w przypadku napotkania problemu, który nie został opisany.

Znane ograniczenia: 

  1. Powiększenie do 200%. Aplikacja nie pozwala powiększyć swojej zawartości za pomocą gestu lub innej metody. Można skorzystać z powiększenia widoku dostępnego w ustawieniach Ułatwień dostępu systemu Android (lupa).
  2. Orientacja. Aplikacja pozwala na pracę tylko w trybie pionowym.
  3. Obsługa przez czytniki ekranu. Aplikacja nie jest poprawnie obsługiwana przez funkcję Talkback (Android) / VoiceOver (iOS). Wiele elementów nie jest odczytywanych poprawnie. Nie można korzystać z menu i przycisków. 
  4. Rozmiar tekstu. Niektóre teksty w aplikacji są bardzo małe. 
  5. Teksty alternatywne dla grafiki i zdjęć. Większość grafik i zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, który pozwala zrozumieć co one zawierają. 
  6. Linki otwieraja nowe okno/kartę bez ostrzeżenia. Pojedyncze linki otwierają nowe okno lub kartę przeglądarki bez ostrzeżenia. 
  7. Zrozumiała kolejność. Niektóre informacje generowane przez aplikację (np. zawartość pobranych plików PDF) nie są odczytywane przez czytniki w poprawnej kolejności. 
  8. Kolor jest jedynym nośnikiem informacji. Wykresy kursów walut pokazują jednocześnie kilka rodzajów kursów. zawierają linie wykresów w różnych kolorach. Kolor jest jedynym wyróżnikiem linii każdego z rodzajów kursu i osoby z wadami wzroku mogą ich nie odróżnić wykresów różnych kursów zaprezentowanych na wspólnym wykresie. Istnieje możliwość wyłączenia poszczególnych kursów i pozostawienia na wykresie tylko jednego wybranego rodzaju kursu.
  9. Cel odnośnika. Niektóre linki do pobrania dokumentów nie zawierają informacji o formacie, wielkości oraz języku pliku (jeżeli ten różni się od języka strony). Pliki PDF pobrane ze Strony są czytane przez czytniki ekranu, ale nie wszystkie informacje odczytywane są we właściwej kolejności. Może to utrudnić odbiór tych treści.
  10. Wiele dróg. Zazwyczaj jest tylko jeden sposób dotarcia do konkretnej strony – poprzez główną nawigację (menu). Aplikacja nie posiada spisu treści lub wyszukiwarki, które stanowiłby alternatywę dla menu. 
  11. Prosty język. Nie wszystkie informacje mogą być zrozumiałe (np. treści zgód, komunikaty w panelu klienta, wiadomości e-mail). 
  12. Podpowiedzi do błędów formularzy. W przypadku wystąpienia błędu w formularzu nie zawsze umieszczamy w komunikacie podpowiedź jak poprawić błąd (np. wskazując poprawny format danych).
  13. Komunikaty o stanie. Generowane dynamicznie komunikaty o stanie systemu (np. ładowanie ekranu, przesyłanie pliku) nie są dostępne dla technologii wspomagających bez uzyskiwania fokusu. 

 

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 27 czerwca 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu / ostatniej aktualizacji deklaracji: 27 czerwca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny dokonanej przez wewnętrzny zespół ds. dostępności w oparciu o:

 

Uwagi użytkowników

Cenimy sobie uwagi użytkowników na temat dostępności aplikacji mobilnej InternetowyKantor.pl. Prosimy zgłaszać nam napotkane bariery w dostępności do naszego Biura Obsługi Klienta:

Dane kontaktowe znajdują się także na stronie https://internetowykantor.pl/kontakt/

Podczas zgłaszania napotkanego problemu związanego z dostępnością podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • nazwę lub opis ekranu, na którym jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, maksymalnie w terminie 60 dni.
 
 

Szybki kontakt