pl

Dla kredytobiorców

Spłacaj swój kredyt we frankach z InternetowyKantor.pl i zyskuj na każdej racie.

Sprawdź ile możesz zaoszczędzić na kredycie we frankach

CHF
lat

Oszczędzaj!
0.00 zł
w ciągu roku
0.00 zł
do końca kredytu

Jak obniżyć raty kredytu walutowego i gdzie kupić franki szwajcarskie?

Jeśli masz kredyt np. w walucie CHF, pewnie nie raz zastanawiałeś się, gdzie kupić tanie franki szwajcarskie. Kiedy nie zarabiasz w walucie, w której masz kredyt, musisz co miesiąc wymieniać swoje PLN, często po kursie bankowym, na który nie masz wpływu.

Zamiast spłacać swój kredyt bezpośrednio w banku zacznij wymieniać walutę po korzystniejszym kursie i odsyłaj ją bezpośrednio na rachunek swojego kredytu! Aby było to możliwe zgłoś się do banku i podpisz odpowiednie dokumenty dotyczące zmiany sposobu spłaty kredytu. Kiedy bank zaakceptuje Twoją decyzję o zmianie sposobu spłacania kredytu, zacznij kupować walutę w InternetowyKantor.pl i oszczędzaj na kursie wymiany!

jak to możliwe?

Jak to możliwe?

InternetowyKantor.pl oferuje konkurencyjne do banków kursy walut, dzięki czemu kupując walutę w naszym serwisie możesz sporo zaoszczędzić. Dodatkowo możesz założyć Planer w swoim profilu - czyli zaplanować, w jakich ratach ma być spłacone Twoje zadłużenie lub inna cykliczna płatność walutowa. Za pomocą Planera możesz ustawić stałe zlecenie przelewu walutowego, który wykonamy w Twoim imieniu na wskazany rachunek.

Dlaczego warto wybrać InternetowyKantor.pl do spłaty kredytu?

  • Realna oszczędność na miesięcznej racie - kilkadziesiąt złotych miesięcznie, a nawet kilkaset złotych rocznie - dla osób, które założą nasz Planer obniżamy marżę na kursie franka o 33% względem standardowej!
  • Możliwość samodzielnego ustawienia harmonogramu stałego zlecenia wymian w ramach Planera
  • Bezpieczeństwo i szybkość transakcji
  • Możliwość wymiany waluty 24h / 7 dni w tygodniu
  • Obsługa wszystkich banków w Polsce
  • Atrakcyjny Program Punktowy, dzięki któremu wymienisz walutę bez spreadu jeszcze taniej
  • Intuicyjna aplikacja mobilna
jak jeszcze zaoszczędzić?

Jak jeszcze zaoszczędzić na comiesięcznych wydatkach w walucie?

W ramach Planera możesz ustawić harmonogram spłat dla każdej płatności cyklicznej, która wymaga zakupu waluty EUR, CHF, GBP, USD lub PLN. Mając ustawiony na profilu Planer możesz opłacać miesięczne abonamenty, subskrypcje czy inne zobowiązania w walucie obcej, które płacisz regularnie, co miesiąc.

Często zadawane pytania

Jak zacząć spłacać kredyt bezpośrednio w walucie?

W pierwszej kolejności należy wystąpić z wnioskiem o zmianę sposobu spłaty kredytu (pobierz wzór wniosku).

Ważne! Po wypełnieniu wniosku nie należy go podpisywać, ponieważ zazwyczaj wymagane jest złożenie podpisu przez kredytobiorców w obecności doradcy. W zależności od banku wniosek może być rozpatrywany natychmiastowo, w terminie 7, 14, 21 lub 30 dni. Po rozpatrzeniu wniosku doradca umawia się z kredytobiorcami (muszą być obecne wszystkie osoby, na które zaciągnięty jest dany kredyt) na termin podpisania aneksu do umowy. W aneksie zostaje podany numer rachunku walutowego, na który kredytobiorca będzie zobowiązany wpłacać raty w walucie kredytu. W zależności od banku jest to indywidualny rachunek techniczny do obsługi kredytu lub zbiorczy rachunek spłaty rat – jeden dla wszystkich (lub jakiejś grupy) kredytobiorców. W związku z ustawą z dnia 29 lipca 2011 r. popularnie nazywaną „antyspreadową”, banki nie powinny pobierać opłaty za podpisanie aneksu do umowy kredytowej. Tekst ustawy można znaleźć tutaj.

W przypadku niektórych umów kredytowych w niektórych bankach nie jest konieczne podpisywanie aneksu w celu uzyskania możliwości zmiany sposobu spłacania rat kredytu. Dlatego przed podjęciem jakichkolwiek kroków warto skontaktować się najpierw z doradcą kredytowym, aby uzyskać konkretne informacje odnośnie danej umowy.

W większości banków ponowna zmiana umowy nie jest możliwa – doradcy poinformują o tym przy podpisywaniu aneksu. Nie będzie to miało wpływu na ponoszone koszty. Kredytobiorca będzie otrzymywał informacje o wysokości raty w walucie indeksacyjnej, jednak może nadal wpłacać PLN i bank będzie je przeliczał po tym samym kursie, po jakim przelicza raty obecnie podając kwotę do spłaty w złotówkach.

Jak działa Planer?

Planer to ustawiony przez Ciebie harmonogram spłaty kredytu walutowego, lub innego regularnego zobowiązania walutowego, zgodnie z którym co miesiąc wymienimy Twoje PLN na walutę kredytu i odeślemy ją na Twój rachunek kredytowy.

W ramach Planera możesz ustawić sobie również cykliczną wymianę waluty na zakup polskiej waluty PLN.

Aby założyć cykliczne zlecenie wymiany w InternetowyKantor.pl wystarczy po zalogowaniu się w Panelu Klienta przejść do zakładki Planer kredytowy -> Utwórz Nowy Planer i wykonać 3 kroki.

Jeżeli nie masz jeszcze konta w naszym serwisie – zarejestruj się teraz »

Jeżeli jesteś już naszym klientem – przejdź do zakładki Planer kredytowy »

Czy korzystanie z Planera kredytowego w InternetowyKantor.pl jest bezpłatne?

Korzystanie ze zlecenia spłaty kredytu jest bezpłatne. Ponadto, jeżeli spłacasz kredyt w CHF zapłacisz mniej niż dokonując transakcji jednorazowych – obniżyliśmy naszą marżę o 33% dla transakcji w ramach zlecenia spłaty kredytu (w CHF).

Swoją oszczędność możesz wyliczyć w Panelu Klienta podczas dodawania nowego zlecenia.

Jak ustawić zlecenie spłaty kredytu w ramach Planera?

Zaloguj się do Panelu Klienta i przejdź do zakładki Planer Kredytowy -> Utwórz Nowy Planer. Usługa pozwala na zaplanowanie spłaty rat kredytu od 3 do 36 miesięcy. Ustaw parametry spłaty: walutę, rachunek z którego wyślesz przelew oraz konto, na które odeślemy walutę, liczbę rat, datę spłaty raty oraz jej wysokość, opcjonalnie tytuł przelewu.

Po ustawieniu tych parametrów wskazujemy kwotę, jaką należy do nas wysłać. Podana przez nas kwota do przelewu uwzględnia 10-procentowy margines bezpieczeństwa na ewentualny wzrost kursu waluty. Oczywiście jeżeli kurs, po jakim nastąpi faktyczna wymiana będzie niższy, zakupimy tylko kwotę potrzebną na spłatę raty, a pozostałą nie wymienioną kwotę odeślemy z powrotem na rachunek, z którego ją otrzymaliśmy.

Kolejnym krokiem jest ustawienie zlecenia stałego w swoim banku tak, aby wpłata trafiła na nasz rachunek najlepiej minimum 7 dni przed datą spłaty raty. Ten zapas czasu jest potrzebny, aby przelewy zwrotne na poczet spłaty kredytu zawsze dotarły w terminie.

Prosimy pamiętać o odpowiednim tytule przelewu, jaki wskazujemy w Panelu Klienta dla zlecenia stałego (np. PLAN1).

Możesz edytować zlecenie zmieniając jego parametry. Edycja nie jest możliwa jedynie w czasie kiedy aktywna jest rata oczekująca na wpłatę lub z wpłatą (z symbolem zegarka).

O statusie transakcji, na każdym kroku, informujemy mailowo lub wysyłając wiadomości sms. Wysyłamy maile z przypomnieniem o zbliżającym się terminie wysłania przelewu, ostrzeżenia o ewentualnej niedopłacie (gdy kurs wzrośnie, a otrzymana przez nas kwota jest niewystarczająca) i informacje o odesłaniu przelewu. Dzięki temu będziesz zawsze wiedzieć, na jakim etapie jest Twoje zlecenie.

Jak przebiega transakcja wymiany w ramach Planera?

Jeśli wskazane w Planerze rachunki bankowe (z którego wpłacisz środki i na który odeślemy walutę) prowadzone są w banku, w którym posiadamy rachunki walutowe:

  • Otrzymujemy od Ciebie przelew najpóźniej na 6 dni przed określoną przez Ciebie w harmonogramie datą spłaty raty.
  • Jeżeli kursy walut znacząco wzrosną, tak iż zaistnieje uzasadniona obawa, że przelane przez Ciebie środki mogą się okazać niewystarczające do wymiany na Twoją ratę, wyślemy Tobie wiadomość informującą o tym fakcie, z prośbą o dosłanie kwoty zabezpieczającej – kwota ta musi do nas wpłynąć najpóźniej następnego dnia
  • Transakcja jest automatycznie zatwierdzana i realizowana jak tylko zaksięgujemy Twój przelew tak, by wysłane przez nas środki dotarły w odpowiednim czasie na rachunek do spłaty kredytu.
  • Jeśli posiadasz rachunki bankowe (z którego wpłacisz środki i na który odeślemy walutę) w banku, w którym nie posiadamy rachunków walutowych (w tym rachunków zagranicznych):

  • Otrzymujemy od Ciebie przelew najpóźniej na 7 dni przed określoną przez Ciebie w harmonogramie datą spłaty raty.
  • Jeżeli kursy walut znacząco wzrosną, tak iż zaistnieje uzasadniona obawa, że przelane przez Ciebie środki mogą się okazać niewystarczające do wymiany na Twoją ratę, wyślemy Tobie wiadomość informującą o tym fakcie, z prośbą o dosłanie kwoty zabezpieczającej – kwota ta musi do nas wpłynąć maksymalnie do 2 dni później
  • Transakcja jest automatycznie zatwierdzana i realizowana jak tylko zaksięgujemy Twój przelew tak, by wysłane przez nas środki dotarły w odpowiednim czasie na rachunek do spłaty kredytu.

Jak usunąć z profilu ustawione zlecenie spłaty kredytu?

W Panelu Klienta w zakładce Planer kredytowy -> Twoje Planery wybierz opcję: „Usuń” widoczną przy planerze, który chcesz anulować. Pamiętaj, aby również usunąć zlecenie stałe na przelew do InternetowyKantor.pl, które zdefiniowałeś w swoim banku.

Czy mogę ustawić więcej niż jeden Planer?

Tak, możesz ustawić więcej niż jedno zlecenie spłaty, jeżeli posiadasz więcej celów walutowych. Nie ma żadnych ograniczeń co do ilości zleceń spłat, jakie możesz u nas ustawić. Każde zlecenie będzie mieć oddzielny harmonogram spłat i inne szczegóły płatności.

Dlaczego do kwoty przelewu PLN jest doliczany 10-procentowy margines bezpieczeństwa?

Jest to zabezpieczenie przed ewentualnym wzrostem kursu, aby wpłacone środki wystarczyły na zakup danej kwoty waluty. Nasz system sprawdza, czy otrzymana kwota jest wystarczająca na zakup wskazanej ilości waluty. Jeżeli nie – informujemy o tym mailowo. Otrzymasz od nas również wiadomość sms.

Po dokonanej wymianie nadwyżka zwracana jest na konto, z którego przelano środki na wymianę.

Jak jest wyliczana zniżka na zakup CHF w Planerze, gdy mam już inne zniżki/punkty w InternetowyKantor.pl?

Jeśli posiadasz punkty z Programu Punktowego, zostaną one wykorzystane do zlecenia spłaty kredytu w pierwszej kolejności. Po wykorzystaniu punktów automatycznie zacznie obowiązywać zniżka – 1 grosz mniej na CHF. Np. jeśli posiadasz 50 pkt, a Twoja rata wynosi 100 CHF, 50 CHF zostanie wymienione po kursie średnim, a 50 ze zniżką 1 grosz.

Jeśli masz przyznane dodatkowe zniżki na wymianę waluty – w zleceniu spłaty kredytu obowiązywać będzie najkorzystniejsza z posiadanych zniżek (zniżki nie łączą się).

Co się stanie, jeżeli wpłacone środki nie będą wystarczające do kupna żądanej ilości waluty?

Jeżeli środki nie wystarczą na zakup danej kwoty waluty natychmiast poinformujemy Cię mailowo i za pomocą wiadomości sms o zaistniałej sytuacji. Będziesz miał dodatkowy dzień na przesłanie dodatkowej, brakującej kwoty.

Przelew z dopłatą musi mieć taki sam tytuł, jak wskazany przez nas tytuł dla zlecenia stałego (np. PLAN1), aby wpłaty się połączyły i mogły zostać razem wymienione. Przelew musi do nas dotrzeć najpóźniej do następnego dnia (lub do dwóch dni później, jeśli wysyłasz środki z zagranicy lub z banku, w którym nie posiadamy rachunków walutowych).

Jeśli przyjdzie po tym terminie – środki nie wymienią się automatycznie, zostaną udostępnione w panelu klienta gdzie można zatwierdzić je ręcznie lub anulować.

Jak zmienić wysokość raty podaną w Planerze?

Wysokość raty możesz zmienić w Panelu Klienta w zakładce „Planer kredytowy” -> “Twoje Planery” wybierając opcję „Edytuj”. Funkcja edycji nie jest dostępna w czasie, kiedy rata jest aktywna, czyli oczekuje na wpłatę lub została opłacona i czeka na realizację.

Co oznacza komunikat „Wymiana nie została zrealizowana”?

Komunikat „Wymiana nie została zrealizowana” przy pojedynczej spłacie oznacza, że ta konkretna wymiana nie doszła do skutku. Jest kilka powodów, z powodu których wymiana mogła nie zostać zrealizowana:

  • środki nie zostały przesłane
  • środki zostały przesłane zbyt późno (wpłatę na poczet stałego zlecenia musimy otrzymać minimum 6 dni przed terminem spłaty raty)
  • wpłacone środki nie wystarczyły na zakup określonej kwoty waluty
  • otrzymaliśmy wpłatę z tytułem innym niż wskazany dla stałego zlecenia

Komunikat „Wymiana nie została zrealizowana” dotyczy tylko konkretnej, wskazanej raty. Nie oznacza on anulowania całego zlecenia stałego. Kolejne spłaty, jeżeli będą wysyłane prawidłowo, w określonym przez nas czasie, w odpowiedniej wysokości i z właściwym tytułem, będą realizowane poprawnie.

Ile kosztuje przelew środków realizowany w ramach Planera ?

Przelew jest za darmo, jeśli masz kredyt w jednym z największych banków w Polsce, w którym InternetowyKantor.pl posiada rachunek bankowy. Za darmo jest również wysyłka PLN do dowolnego banku w Polsce. Nic nie zapłacisz także za przelew waluty EUR do dowolnego banku. W innym przypadku koszt przelewu to tylko 10 PLN. Wszystkie przelewy zaplanowane w Planerze realizujemy w trybie ekspresowym.

Sprawdź aktualny
kurs franka
Szybki kontakt
Infolinia
+48 61 250 45 65
LiveChat
Rozpocznij LiveChat
E-mail
biuro@internetowykantor.pl
Nasi konsultanci pracują
w dni robocze (pn-pt)
w godzinach 08:00 - 20:00