pl

Jak wymienić walutę w serwisie InternetowyKantor.pl?

11.02.2014

Codziennie w serwisie InternetowyKantor.pl rejestruje się wielu nowych użytkowników. Dla takich osób przydatne mogą być specjalne wyjaśnienia w sekcji „Jak to działa”. Informacji na temat zasad wymiany walut dostarcza również artykuł, który przygotowaliśmy. Mamy nadzieję, że ten poradnik okaże się pomocny również dla osób, które wcześniej korzystały z usług innych kantorów internetowych.

Wszystko zaczyna się od rejestracji w serwisie

Każdy użytkownik serwisu InternetowyKantor.pl posiada własny profil. Dzięki niemu można składać zlecenia wymiany i kontrolować wartość wpłat oraz wypłat. W tym kontekście warto nadmienić, że środki wpłacane przez klientów InternetowyKantor.pl nie służą do finansowania działalności serwisu. Użytkownik bez żadnych ograniczeń może anulować transakcję i wypłacić swoje pieniądze.

Procedura rejestracyjna na stronie InternetowyKantor.pl jest maksymalnie uproszczona w stosunku do rozwiązań, które stosują inne serwisy. Przyszły użytkownik musi podać swój adres e-mail oraz hasło logowania. W formularzu rejestracyjnym można również wpisać swój numer telefonu. Dzięki temu pracownicy Biura Obsługi Klienta będą mogli szybko skontaktować się i wyjaśnić ewentualne wątpliwości. Klient serwisu InternetowyKantor.pl nie musi obawiać się, że jego numer telefonu zostanie przekazany innym firmom. Takie działania są niezgodne z zasadami spółki Currency One, która jest operatorem serwisu InternetowyKantor.pl. W trakcie procedury rejestracyjnej klient może również zrezygnować z otrzymywania e-maili, które informują o nowościach i promocjach.   

ZWRÓĆ UWAGĘ: Numer telefonu jest wykorzystywany w razie konieczności tylko przez Biuro Obsługi Klienta. Numery telefonów (podobnie jak inne dane osobowe) nie są odsprzedawane lub przekazywane innym firmom.      

Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego nowy użytkownik serwisu powinien kliknąć link, który znajduje się w wiadomości wysłanej na jego skrzynkę e-mailową. Następnie trzeba zalogować się na profil i podać swoje imię, nazwisko oraz adres. Przedsiębiorcy dodatkowo powinni wpisać nazwę firmy oraz numer VAT lub NIP.

W dalszej kolejności użytkownik serwisu InternetowyKantor.pl musi podać dane na temat swoich rachunków. Przynajmniej jedno z tych kont powinno być rozliczane w walucie obcej. Warto również pamiętać, że dane posiadacza rachunków bankowych (imię, nazwisko oraz adres) muszą zgadzać się z informacjami, które użytkownik podał w trakcie rejestracji. W przypadku wykrycia niezgodności danych podanych podczas rejestracji i danych w przelewie bankowych serwis Internetowykantor.pl ze względów bezpieczeństwa może odmówić realizacji zlecenia wymiany walut.

ZWRÓĆ UWAGĘ: Dane identyfikacyjne użytkownika serwisu InternetowyKantor.pl (imię, nazwisko i adres użytkownika) muszą być zgodne z informacjami, które zostały podane w trakcie zakładania rachunków bankowych. 

Po prawidłowym skonfigurowaniu swojego profilu nowy klient serwisu InternetowyKantor.pl może już rozpocząć pierwszą transakcję.  

Użytkownik sam określa czas zatwierdzenia wymiany

Wymiana walut w serwisie InternetowyKantor.pl nie powinna sprawiać problemów nawet osobom, które do tej pory korzystały tylko z usług kantorów stacjonarnych.  W zrozumieniu kolejnych czynności pomagają systemowe komunikaty i wyjaśnienia.

Internauta, który chce wykonać swoją pierwszą transakcję, po zalogowaniu powinien przejść do sekcji „Transakcje -> Wymiana jednorazowa”. Tam znajduje się okienko, w którym użytkownik określa:

  • ilość wymienianej waluty i rodzaj transakcji (kupno/sprzedaż)
  • rachunek, z którego zostanie wykonany przelew przychodzący
  • rachunek służący do wypłaty przewalutowanych środków
  • sposób zatwierdzenia transakcji

Ostatnia z wymienionych opcji jest szczególnie interesująca. Dzięki niej klient serwisu InternetowyKantor.pl może wybrać tryb wymiany walut, który najbardziej mu odpowiada. Pierwszy wariant polega na samodzielnym potwierdzeniu transakcji. Taką decyzję można podjąć w dni robocze, w trakcie pracy kantoru, tzn. między godziną 8:30 i 20:00. Użytkownik serwisu InternetowyKantor.pl ma również do dyspozycji opcję zatwierdzania automatycznego. Po jej aktywowaniu transakcja jest rozpoczynana, gdy:

  • środki przeznaczone do wymiany wpłyną na konto kantoru
  • kurs kantorowy przekroczy określony poziom

W ramach zlecanej transakcji można wybrać jedną z powyższych opcji zatwierdzania automatycznego. Klienci serwisu InternetowyKantor.pl powinni również pamiętać, że zatwierdzanie automatyczne działa w dni robocze (od 8:30 do 20:00). Jeśli skorzystanie z tej opcji będzie niemożliwe (np. ze względu na brak wystarczających środków), użytkownik otrzyma powiadomienie e-mailowe.

ZWRÓĆ UWAGĘ: Transakcje walutowe w serwisie InternetowyKantor.pl można zatwierdzać w dni robocze od godziny 8:30 do 20:00. Takie samo ograniczenie dotyczy również opcji zatwierdzania automatycznego.

Po wybraniu jednej z wymienionych opcji zatwierdzenia transakcji internauta musi przelać potrzebne środki. Wszystkie niezbędne dane (np. numer rachunku do wpłaty) widnieją w kolejnym okienku. Osoby kupujące obcą walutę powinny sprawdzić, czy przelewana kwota nawet po wzroście kursu wystarczy do rozliczenia transakcji. Jeżeli zakup waluty nie będzie zatwierdzony zaraz po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym Internetowykantor.pl, użytkownik musi uwzględnić większą rezerwę. W tym kontekście warto pamiętać, że serwis InternetowyKantor.pl po wymianie automatycznie zwraca nadwyżkowe środki na konto, z którego został wysłany przelew. Wszystkie środki wpłacone przez takie osoby, po wymianie są wysyłane w ramach zwrotnego przelewu. Nowi klienci serwisu InternetowyKantor.pl powinni również pamiętać, że system informatyczny nie przyjmuje przelewów, które:       

  • zostały opłacone gotówkowo w placówkach banków i Poczty Polskiej
  • pochodzą z kont prowadzonych przez Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo – Kredytowe (tzw. SKOK-i)
  • są obsługiwane przez pośredników płatności online (np. Płatności.pl, PayPal, BlueCash) 
  • zostały zlecone z konta należącego do innej osoby lub firmy

ZWRÓĆ UWAGĘ: Osoba kupująca obcą walutę powinna przelać wymaganą kwotę oraz niewielką rezerwę, ponieważ kurs kantorowy może zmienić się.

Po zaksięgowaniu przychodzącego przelewu użytkownik serwisu InternetowyKantor.pl otrzymuje powiadomienie e-mailowe. Warto wspomnieć, że czas potrzebny na przesłanie środków zwykle waha się od 3 minut do 1 dnia roboczego. Osoby posiadające rachunek w jednym z partnerskich banków mogą liczyć na to, że InternetowyKantor.pl otrzyma przelew w ciągu godziny.

Dalszy przebieg transakcji zależy od tego, którą opcję zatwierdzania wybrał klient. Osoby, które nie skorzystały z trybu automatycznego, po zalogowaniu do swojego konta muszą potwierdzić oczekujące zlecenie. Przed wykonaniem tej czynności warto jeszcze raz sprawdzić proponowany kurs.

System informatyczny serwisu InternetowyKantor.pl automatycznie odsyła środki na wskazane konto bankowe, gdy transakcja zostanie już rozliczona. Po wysłaniu przelewu zwrotnego klient otrzyma powiadomienie na swój adres e-mail. Osoby posiadające rachunki w jednym z siedmiu banków (np. Alior Banku, BGŻ i BZ WBK) już po godzinie otrzymają wymienioną walutę. W pozostałych przypadkach czas zwrotu środków nie powinien przekroczyć 1 dnia roboczego. 

ZWRÓĆ UWAGĘ: Osoby posiadające konto w jednym z banków, w których realizujemy transakcje w trybie ekspresowym (np. Alior Banku, BGŻ i BZ WBK), otrzymają przelew już po godzinie. Opcja ekspresowego przelewu jest dostępna, jeżeli wymianę zlecono w dni robocze (od godziny 8:30 do 16:20). 

Szybki kontakt
Infolinia
+48 61 250 45 65
LiveChat
Rozpocznij LiveChat
E-mail
biuro@internetowykantor.pl
Nasi konsultanci pracują
w dni robocze (pn-pt)
w godzinach 08:00 - 20:00