pl

Autoryzuj transakcje szybko i bezpiecznie, dzięki Mobilnej Autoryzacji

04.07.2024

Świat bankowości w XXI wieku przeszedł wiele rewolucji. Dotyczyły one również systemów autoryzacji transakcji. Początkowo, aby to zrobić, konieczne było przepisanie kodu ze specjalnej karty, na której znajdowały się kody autoryzacyjne. Wraz z postępem technologicznym, zaczęły pojawiać się rozwiązania wygodniejsze, takie jak kody SMS. Były one jednocześnie znacznie bezpieczniejsze i nie było potrzeby martwienia się o potencjalną zgubę. Teraz świat wchodzi w kolejną fazę — autoryzacji w aplikacjach mobilnych. Czym jest Mobilna Autoryzacja, jak działa i czy warto z niej korzystać w InternetowyKantor.pl?

Mobilna Autoryzacja. Co to jest i jak działa?

Mobilna Autoryzacja w aplikacji InternetowyKantor.pl pozwala na potwierdzanie przelewów oraz dokonywanie zmian w Profilu Klienta bez konieczności używania kodów SMS. Podczas wykonywania przelewu lub wprowadzania zmian w profilu, otrzymujesz powiadomienie push. Następnie potwierdzasz operację w aplikacji, używając kodu PIN lub biometrii, na przykład odcisku palca.

Jak autoryzować operację w aplikacji?

Podczas zlecania przelewu lub wprowadzania zmian w Profilu Klienta, otrzymasz powiadomienie push w aplikacji InternetowyKantor.pl. Klikając w powiadomienie lub otwierając aplikację, będziesz mógł sprawdzić szczegóły operacji i wygodnie ją autoryzować za pomocą PIN-u lub biometrii (odcisku palca lub faceID), eliminując konieczność przepisywania kodów SMS.

Po pomyślnej autoryzacji otrzymasz potwierdzenie wykonania operacji. W przypadku problemów z Mobilną Autoryzacją zapoznaj się z instrukcjami dotyczącymi rozwiązania typowych problemów.

Dlaczego Mobilna Autoryzacja zamiast SMS?

Obok Mobilnej Autoryzacji, jedną z metod potwierdzania transakcji jest kod SMS. Jednak, aby potwierdzić transakcję kodem SMS, musisz przepisać lub skopiować kod do odpowiedniego pola na ekranie laptopa lub smartfona. Kolejną różnicą jest przejrzystość danych dotyczących operacji. W treści SMS dane transakcyjne są umieszczone w ciągu tekstowym razem z datą i godziną operacji, co może być dla użytkownika mniej czytelne. W aplikacji mobilnej dane są prezentowane w klarowny sposób, co jest bardziej przyjazne i przyspiesza cały proces. Mobilna Autoryzacja wygrywa z SMS-em w rywalizacji na wygodę i czas trwania operacji.

Czy to na pewno bezpieczne?

Eksperci uważają Mobilną Autoryzację transakcji za najbezpieczniejszą metodę. Wynika to głównie z faktu, że operacje w aplikacji są szyfrowane. Nie ma więc ryzyka, że przestępcy “podejrzą” kod SMS np. za pomocą złośliwego oprogramowania. Znane są też ataki polegające na uzyskaniu przez złodziei duplikatów kart SIM i przechwycenia kodów na innym telefonie. Ponadto techniki Mobilnej Autoryzacji są wciąż ulepszane, czego nie można powiedzieć o metodach opartych o kod SMS. Aby zachować bezpieczeństwo transakcji, musisz pamiętać jednak o kilku zasadach:

  • Zawsze uważnie czytaj dane transakcyjne zawarte w powiadomieniu.
  • Nigdy nie udostępniaj danych do logowania i nie zapisuj ich w podręcznych notatkach w smartfonie.
  • Używaj unikalnego kodu PIN, innego niż te używane w innych aplikacjach czy do odblokowania telefonu.
  • Korzystaj tylko ze sprawdzonych sieci Wi-Fi.
  • Jeśli otrzymasz powiadomienie o transakcji, której nie zgłaszałeś, natychmiast skontaktuj się z bankiem.

Jak włączyć Mobilną Autoryzację w InternetowyKantor.pl?

  1. Pobierz naszą aplikację ze sklepu Google Play (dla urządzeń z systemem Android) lub App Store (dla urządzeń z systemem iOS).
  2. Zaloguj się na swoje konto. W ustawieniach konta, w zakładce „Ustawienia” > „Bezpieczeństwo” wybierz „Mobilna Autoryzacja” w sekcji „Metoda autoryzacji” i kliknij „Zapisz”.
  3. Jeśli posiadasz aplikację na więcej niż jednym urządzeniu, poprosimy o wskazanie tego, na które chcesz otrzymywać powiadomienia o operacjach do zatwierdzenia.

Gotowe! Teraz powinieneś dostawać powiadomienia w aplikacji dotyczące nowych operacji, które wymagają Twojego zatwierdzenia.

Szybki kontakt
Infolinia
+48 61 250 45 65
LiveChat
Rozpocznij LiveChat
E-mail
biuro@internetowykantor.pl
Nasi konsultanci pracują
w dni robocze (pn-pt)
w godzinach 08:00 - 20:00